Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 465 ggr
multicorocca
7/9/19, 2:21 PM

Ihopsättning

Hej! Går det att sätta ihop mamma plus ungar med pappan som är kastrerad sen 5 v tillbaka? Pappan har inte brytt sig om ungarna när vi hållt i de, utan han har luktat o gått därifrån. Varken pappan eller mamman har försökt bita varandra genom galler heller. Vilket är bästa sättet att sätta ihop allihop? Ungarna är nästan 7 v gamla. Föräldrarna 1 år. Alla går fritt inomhus men pappan går runt när resten är inlåsta och tvärtom. Tänkte sätta ihop ute i trädgården. Har ni tips? vad gäller ihopsättning av mamma plus ungar med kastrerad pappa?

Annons:
multicorocca
7/10/19, 11:17 AM
#1

Ingen?

anonympajas
7/10/19, 1:52 PM
#2

Hm.. Kan nog vara bra att vänta med att sätta ihop dom då ungarna fortfarande är väldigt små och kan nog inte försvara sig om dom skulle behöva.. Kanske låt dom ses mellan galler i tre veckor innan dom sätts ihop?

multicorocca
7/10/19, 2:08 PM
#3

Ja det kan jag testa ☺️ men pappan reagerar inte på barnen när jag hållt de framför honom, han luktar sen går han iväg så han visar inte mkt intresse för de. Men jag väntar för säkerhets skull

[EM_L]
7/11/19, 4:41 PM
#4

Jag skulle inte sätta ihop dem i alla fall. Även om pappan är kastrerad.

Så undvik det.  Det är bara onödigt och det låter som om ungarna snart kan separeras från sin mamma. Låt sedan kaninhonan vila i en vecka eller två för att få lugn och ro. Alltså att hon bor själv. Och sedan så sätter du ihop pappan och mamman.

Upp till toppen
Annons: