Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 403 ggr
Flugsvampar
2019-07-04 14:32

Äldre kaninpar omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

‼️Ej barnkaniner,LÄS HELA INNAN DU KONTAKTAR MIG.‼️ Västra Götaland Jag har beslutat mig för att omplacera mina två barndomskaniner då jag till hösten skall starta uppfödning och kommer inte att kunna tillfredsställa deras behov. Findus är en kastrerad herre på 7 pigga år, blandning av lejonhuvad dvärgvädur och vanlig lejonhuvad dvärgkanin. Detta gör att hans öron lever sitt egna lilla liv och man kan se honom med både liggande öron och halvt ståendes. Han är väldigt snäll kanin men också nervös i sitt temperament då hans pappa var en förvildad tamkanin som levt ute i flera år innan han och mamman tjuvparades. Han är dock inte elak på något sätt och han har ALDRIG bitit någon. Findus är en riktig fena på att hoppa och gjorde det med mig en del när jag var yngre. Dessutom har han en förkärlek till att gräva en massor, säger det som en liten varning till gräsmattan😅 Findus är dubbelmanad och kräver en del pälsvård (främst borstning men behövs även klippas i rumpan med jämna mellanrum). Lilla My är en dam på 5 år, blandning mellan gotlandskanin och Rex. Lilla my är en framåt kanin med mycket temperament men är aldrig direkt elak, hon kan nafsa någon gång vid kloklippning men aldrig annars. Hon är en riktig tjockis, även fast de knappt får pellets och har en stor Hage att skutta i. Detta innebär att det finns något extra Kilo utöver de vanliga 4-5 kg en kanin som henne väger. Det är extremt viktigt att mina två skruttar får fortsätta bo tillsammans på en plats där det får komma ut och skutta i Hage dagligen, då det är det de är vana vid. Lilla my kan INTE bo tillsammans med ytterligare en kanin då hon inte gillar andra kaniner bortsätt från Findus. Vill att de kommer till någon som har flera års erfarenhet av kaniner och vet vad detta handlar om. Båda två är riktiga stjärnor om man ger det tålamod och engagemang, något jag inte kunnat under det senaste.

Annons:
Upp till toppen
Annons: