Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 505 ggr
MW82
2019-06-22 08:37

Dvärvädur med hoppkorsning, bra blandning?

Hej! Letade egentligen efter en dvärgvädur, till mig o barnen, men stötte på en fantastisk fin kaninunge som är blandning av dvärgvädur 75% och 25% hoppkorsning. Den är inte från nån uppfödare. Någon som har nån erfarenhet av hoppkorsning och nån aning om blandningen kan vara bra? Den ser ut som en dvärgvädur. Jag hoppas den inte blir för stor.

Annons:
Hamstertjejen123
2019-06-22 19:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej! Min Dumbo är en dvv/hoppkorning och han är smalare än en dvv men han är mycket snäll och gosar med alla! Men dom har mer energi än en renrasig dvv :)

Arcade-Foodie
2019-06-22 19:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har också en hoppkorsning/ dvärgvädur. Vad jag kan avgöra är att han har väldigt mycket energi och behöver vara ute från sin bur många timmar för att inte bli destruktiv. Bästa är om kaninen kunde vara frigående :)

MW82
2019-06-22 23:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack för svar. Svårt att veta hur kaninens temperament och storlek blir speciellt när det är blandras. Otroligt fin är den iaf….och liknar mest dvv till utseendet nu iaf. Planen är att ha kaninen lös inne iaf när vi är hemma, sen större betesbur ute vår/sommar

MW82
2019-06-22 23:55
#4

Finns det större chans att de får mer vädurens temprament om de mest liknar vädur? Eller är utseendet inget som avgör det?! Kaninunge liknar mest pappan som är renrasig dvärgvädur..mamman är dvv och hoppkorsning.

Arcade-Foodie
2019-06-23 08:15
#5

Spelar ingen roll på utseende, det som bestämmer är kaninens föräldrars temperament och hur ungen är. Om föräldrarna är kelkaniner eller inte. Men skulle helst av allt rekommendera att köpa från uppfödare. Då de ofta har bättre koll på sina kaniner, alltså om de har sjukdomar eller inte i sin släkt mm.

Upp till toppen
Annons: