Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 361 ggr
[Kraxi]
6/18/19, 11:33 AM

Mager kanin

Nu har tyvärr min ena kanin dött och jag är väldigt upprörd över detta, mest då jag beskyller mig själv. På en veckas tid blev hon väldigt mager och jag tänkte direkt att jag måate ta henne till veterinären, men då hon åt bra och var pigg tänkte jag att det kunde vänta en dag till… det kunde jag dessvärre inte. Nu är alltså hennes syster ensam och stressad då hennes kompis gått bort. Något jag tänker på och som jag inte fått svar på är: varför blev hon så mager? Vad finns det för anledningar till att en kanin blir mager? Vet förståss att det kan ha med tänderna att göra, men uteslöt det eftersom de ständigt hade hö och åt på det konstant. Hon ääälskade mat och slutade liksom inte äta. Skulle det kunna smitta systern som är kvar? Tacksam för svar!

Annons:
AmandaEkegren
6/18/19, 12:29 PM
#1

Jag börjar med att beklaga sorgen Jag skulle kolla systern för mask, eller annan parasit. Ring och fråga veterinär om råd. Det skulle kunna vara därför din andra kanin magrade, och parasiter kan smitta. Om så behöver systern avmaskas, och buren saneras. Men ring och fråga vet, kanske går att testa.

Upp till toppen
Annons: