Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1302 ggr
V:s79
2019-06-17 00:32

Vad för sele till belgisk jätte?

Har inte hittat nån bra sele till jättarna och min gillar att vara ute och gå i sele så länge han får utforska området i egentakt.

Annons:
Russinlimpa
2019-06-17 08:48
#1

Finns ju personer som gör selar. Bara du hittar någon som gör med breda band så borde det ju funka. Annars har jag sett att vissa har hundselar till sina stora kaniner. Jag har en hundsele (märke Feel active) till min katt så finns ju många olika storlekar. Mer än så kan jag tyvärr inte tipsa då jag själv har dvärg kaniner. ☺️

V:s79
2019-06-23 04:31
#2

Jag är också inne på en hundsele, var in på en hundaffär och kikade och hittade en som skulle kunna passa. Skulle gärna testa selen innan men vet inte om dom är så sugen på att få besök av en bj. Skulle selen inte sitta bra så passar den inte heller dotterns hund då hon är för liten. Svårt det där. Har själv tidigare bara haft dvärgraser och en heldel selar i deras storlek. Jag får kanske fråga om jag får lämna igen den ifall den sitter dåligt. Modellen är likadan som katt och kaninsele men lite orolig för att banden är för breda så det känns obehagligt runt halsen. Hm får fundera lite och kika runt på dom som syr och säljer selar.

Linnea777
2019-06-23 09:43
#3

#2 Jag tror en hundsele hade varit bättre en vanlig kaninsele. För banden på en vanlig sele är väldigt smala och på en stor kanin blir det väldigt högt tryck mot halsen.

Rydén91
2019-06-23 10:44
#4

Valp selar går bra att använda

V:s79
2019-06-23 15:57
#5

Ja kaninsele har för tunnaband och blir obekvämt. Pratade med djuraffären och skulle få ta med honom och testa ut en sele som är lagom bred och i rätt storlek😊

Upp till toppen
Annons: