Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1014 ggr
Elisia_Lenny
2019-06-14 22:59

Vad är det för tekning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Vad är det för tekning? Och kan man bada sin kanin?

Annons:
Arcade-Foodie
2019-06-14 23:10
#1

Man ska aldrig bada sin kanin, man kan tvätta lätt på ställen som behöver t.ex. om kaninen har svårt att hålla sig själv ren, kladdig av något mm. Men då tar man en trasa och tvättar lätt på stället.

Morötterna
2019-06-15 09:19
#2

Tog med mina kaniner till stranden förr då det var 28+ och skinande sol. Tvingade ingen av dem men ”tyvärr” gick båda i, men såg och ser inget fel i det då vi såg till att dem torkade. Vet många som låter sina kaniner bada sålänge kaninen själv väljer det samt att det är varmt. Förra sommaren var det nästan 35+ där jag bor…

Ulvelin007
2019-06-15 17:16
#3

Vid hög värme så brukar jag sätta min minsting i diskhon och skölja av ryggen men har även sett folk som satt kaniner i vatten endast några sekunder, dock i en regnvattentunna och inte sjö

[MelliOO]
2019-06-16 13:23
#4

#1 Varför ska man inte bada sin kanin?

Arcade-Foodie
2019-06-16 15:02
#5

Att bada en kanin är väldigt stressigt för en kanin, när det inte är frivilligt. Hade själv en kanin som hoppade in i en pool när han var varm under sommaren. Han hade svart päls, men jag var extra noga med att inget vatten kom i öronen och såg till att han torkades. Så detta är ett undantag. Men att bada en kanin kan leda till att kaninen får hypotermi (kaninen blir nedkyld), att få vatten i öronen kan orsaka öroninfektion och stressen kan få en kanin att dö mm. Därför säger jag att man ska undvika bada en kanin. Men om man måste, så ska man se till att hålla kaninen varm efter badet. Torka pälsen så bra du kan och se till att kaninen bli torr efter badet. Det är extremt sällan man ens behöver bada en kanin, för de är inte som hundar som behöver badas. Därför rekommenderar jag att göra små tvättningar (spott cleaning), där kaninen behöver tvättas. Till exempel vid rumpan, tassar, ögon och runt nosen kan hända man behöver tvätta ibland.

Linnea777
2019-06-16 15:05
#6

Man kan bada sin kanin och jag tror många kaniner tycker det är väldigt skönt en varm dag. Men det ska alltid vara på kaninen villkor! Man ska inte "slänga" i kaninen i vattnet bara för att det är "roligt". 

Att bada sin kanin är inget farligt men man ska nog inte göra det för ofta.

Annons:
NinniH
2019-06-16 20:27
#7

Om det är för värmens skull finns det fler sätt som funkar att kyla ner dem på. Att frysa in en PET-flaska med vatten är till exempel väldigt uppskattat.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[EM_L]
2019-06-17 19:34
#8

Jag skulle aldrig bada en kanin som den inte gick självmant till vattnet i sjön eller havet.

Rydén91
2019-06-18 16:01
#9

Rex kanin? Färg castor. Inte bada kanin om den inte har bajsat ned sig typ

Kanin.älskaren
2019-06-22 01:40
#11

Många på tiktok eller youtube badar sina kaniner men jag skulle inte rekommendera det

Upp till toppen
Annons: