Annons:
Etikettallmänt
Läst 739 ggr
Arcade-Foodie
2019-05-26 14:49

Balansera kaninskötsel med plugg

Hej

Behöver tips? hur jag kan balansera min dagliga kaninskötsel när man pluggar. När jag har föreläsningar och annat (laborationer, grupparbeten, övningar mm) Så går jag 9:00-16:00. 

Vilket gör att jag kommer hem 18:00, på vardagar. 

Blir inte exakt så mycket tid jag kan spenderar med mina kaniner i vissa perioder, när jag har mycket att göra, så spenderar inte så mycket tid med kaninerna.

Ofta när jag pluggar så har jag en kanin inne i mitt rum och så byter jag mellan dem, så de åtminstone har sällskap. De kommer fram och buffrar på en när de vill bli klappade, vilket jag gör som små pauser. 

Lägger mellan 4- 10 timmar på plugg varje dag, lägger undan plugget när klockan är 23:00  men har perioder då jag är riktigt utmattad och sover bort mina dagar (dessa perioder kan vara olika långa)

Kan säga de perioder jag är trött, så känner jag mig som att jag varit vaken i mer än ett dygn, då har jag huvudvärk, extrem dålig kondition, ingen energi alls, känns lite grann som jet-lag  men jag sover runt 15 timmar på ett dygn. Dessa perioder för mig varar mellan 1-2 månader till bara någon få dagar. Vilket gör att jag hamnar ibland efter med plugget rejält men mina kaniner är viktiga för mig då de hjälper mig släppa vardagen med all plugg och slappna av. 

Vanlig vardag ser ut så här:

Vaknar, ta hand om kaninerna, sen fixa frukost. 

Kommer hem vid 18:00, ibland senare, går till kaninerna byter kanin som får tillgång till hagen och gosar en kort stund med mina kaniner. 

Runt 23:00, ser till att alla kaniner är instängda i buren, fyller på nytt hö och vatten, gosar en kort stund (5 min) med kaninerna. 

När jag inte har mycket att göra brukar jag vara ute med kaninerna, ta dem på promenader och mysa med dem. Då spenderar några timmar med dem och ser till att burarna är helt rena varje dag, när det är mycket att göra så är burarna mer stökiga med hö liggande överallt på golvet. 

Så skulle vilja ha tips?, på att kunna spendera mer tid med kaninerna även fast jag har plugg.  För mina kaniner är riktiga gosiga kaniner som älskar att mysa upp i famnen, de är kelgrisar som kan somna i ens famn och brukar nästan alltid ha en kanin i famnen när jag kollar film.

Annons:
Upp till toppen
Annons: