Annons:
Etikettallmänt
Läst 1002 ggr
isa123
5/26/19, 12:21 AM

Snälla hjälp mig!

Hej!! Jag måste ha er hjälp nu, jag har velat ha en kanin sen 5:an. Jag går nu i 6:an och ska strax börja 7:an, men hur övertalar jag mina föräldrar om det? Grejen är att jag har tid, och jag skulle göra allt för den. Men hur får jag mina föräldrar att gå med på det. Har försökt typ 1-3 ggr. Det har inte gått så bra men det känns ändå inte omöjligt. Vad ska jag göra, hur ska jag säga?

Annons:
Kimda
5/26/19, 12:44 AM
#1

Det skulle vara bra om du skrev in ordet kanin i överskriften så att de som läser rubriken på de tre nyaste inläggen inte får den felaktiga uppfattningen att det gäller livet.

Arcade-Foodie
5/26/19, 1:03 AM
#2

Kolla med dina föräldrar om du får hyra en kanin under en sommar för att pröva på. Det är bättre än att köpa direkt, då dina föräldrar inte vill. För det är dina föräldrar som behöver ta ansvaret och kostnader om kaninen blir sjuk mm. Så första är ju att pröva, se om en kanin är något du vill ha och äga :)

Ninenleo
5/26/19, 7:11 AM
#3

Bor ni i hus? En utan kanin tar inte plats. Finns uteburar på blocket ok billigt att köpa. Bor ni i lägenhet kan jag förstå vi hade en i lägenhet innan vi flyttade till hus det luktar mycket om dom. Säg att dina kompisar har kaniner. Det är ett intresse som du har. Klart du ska ha en kanin:) jätte söta små filurer. Lycka till nu

Herveaux
5/26/19, 8:09 AM
#4

Säger föräldrar nej, så är det nej. Kaninen är deras ansvar och så länge du bor hemma är det deras regler som gäller. 

#3 Att säga att kompisar har något är inget argument för att man själv också ska få det. Jisses, föräldrar har inte hur mycket pengar som helst.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Morötterna
5/26/19, 8:34 AM
#5

Som #4

AmandaEkegren
5/26/19, 2:17 PM
#6

Sitt ner med dina föräldrar och be om konkreta argument mot att du ska få skaffa kanin. Om det beror på att de tror att du inte kommer ge kaninerna tid/kärlek kan du möta de argumenten. Men om det handlar om ekonomiska frågor/tidsbrist måste du lyssna på föräldrarna. De kommer vara yttersta ansvariga för kaninen fram tills du fyller 18. De måste kunna garantera att det finns pengar att ta kaninen till veterinär när det behövs, och att de har tid att ta er.

Annons:
Upp till toppen
Annons: