Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 432 ggr
kaninalskaren06
5/25/19, 3:49 PM

Kan kaninen släppas i rummet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår, kl 19.00 fick jag hem min kanin. Han är då bara 8 veckor gammal. Redan när jag fick hem honom, och idag, har jag tämjt honom lite. Han kan klappas utan problem, äter ur handen, buffar lätt på min arm ibland, och så. Han får även såna här ”ryck” ibland och rusar runt i hela buren, hoppar till osv. Det beror väl på att han har mycket energi och försöker göra sig av med den (rätta mig om jag har fel.)? Nu i början har jag honom inomhus i en bur, sedan när han vant sig och så ska han få flytta ut :) Jag undrar om jag kan släppa ut honom i ett rum (med min uppsikt.) så han får springa av sig? Jag har som sagt bara haft honom i 1 dag kan man säga. Men tycker lite synd om honom att bara få sitta inne i buren.

Annons:
kaninalskaren06
5/25/19, 3:54 PM
#1

Han kommer även fram till buren när jag är där, IBLAND.

-Aida-
5/25/19, 3:55 PM
#2

Det gör inget om nya djur sitter i buren några dagar för att vänja sig vid sitt nya hem med alla nya lukter och ljud som finns, men om du anser att din kanin redan känner sig så bekväm att du kan släppa han i rummet så varför inte. Dessa rycken du beskriver, anser du de vara i panik så ska du inte släppa ut honom, de är ju skillnad på rus i panik och rus som i skoj. Du kan också ta kompostgaller och göra en liten Hage till att börja med utanför buren så rummet blir begränsat så du kan övervaka ifall han känner sig bekväm eller inte, då blir de inte så långt till buren om han skulle känna sig obekväm.

Arcade-Foodie
5/25/19, 3:56 PM
#3

Du kan släppa ut honom i ett rum, då han verkar vara en väldigt social kanin och trygg med sig själv. Om han var en Rädd kanin, så skulle det bästa varit att vänta ett tag .

Upp till toppen
Annons: