Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 916 ggr
Kaninsvans
5/22/19, 11:57 AM

Vad har han för färger/teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska försäkra vår kanin och de ber om färger/teckning, och vi har ingen aning. Någon som vet? Om det hjälper något så är han är blandras mellan holländare och dvärgvädur och har blå ögon.

Annons:
Morötterna
5/22/19, 11:59 AM
#1

Gul/svart japantecknad wiernertecknad skulle jag säga.

Ulvelin007
5/22/19, 8:09 PM
#2

Svart/gul japan winertecknad

Kanin.älskaren
6/7/19, 10:26 PM
#3

Svart / gul japantecknad wt

[EM_L]
6/8/19, 5:48 PM
#4

Svart/ gul japantecknad winertecknad=)

Peak303
6/8/19, 7:14 PM
#5

Om det är så att dvärgväduren inte är wienertecknad så skulle jag säga att hon faktiskt är holländartecknad. Då även dessa kan få blå ögon.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Kaninsvans
6/11/19, 12:22 AM
#6

De flesta verkar vara enade, tack för alla svar! #5 Jag har tyvärr absolut ingen aning om vilka teckningar hans föräldrar har, men intressant fakta om ögonen! Men är inte holländarteckningen lite som en byxa? Och så något på huvudet…och sedan resten vitt? Rätta mig om jag har fel, men tycker att det är det jag sett iallafall Jag har precis fått reda på att det finns något som heter rubinskär(?), alltså att ögonen kan se röda ut i vissa vinklar/ljus, och tycker att jag ser det på honom ofta. Är det det jag ser och förändrar det något?

Annons:
Peak303
6/12/19, 8:58 PM
#7

#6 Holländarteckning på en rastypisk kanin ska se ut som en byxa samt öronlappar ner över ögonen. Men om genen kommer i enkel eller dubbel uppsättning (sägs att den har 3 modifikationer) så kan dessa se väldigt olika ut. 

Jag hade en kull efter en hona som var holländartecknad; http://snowflakeskaniner.weebly.com/pixel---bentley.html

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Peak303
6/12/19, 9:00 PM
#8

#6 Om du syftar på rubinglans så är detta en "röd" nyans som kommer på ögonen hos kaniner av färgen zobel, men även hos havanor då dessa får "genmodifikation" på ungefär samma sätt som zoblar, för att förklara det enkelt. 

https://kaningenetik.weebly.com/oumlgon.html

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: