Färger,Teckningar och Raser

Vad har han för färger/teckning?

2019-05-22 11:57 #0 av: Kaninsvans

Vi ska försäkra vår kanin och de ber om färger/teckning, och vi har ingen aning. Någon som vet?
Om det hjälper något så är han är blandras mellan holländare och dvärgvädur och har blå ögon.

Anmäl
2019-05-22 11:59 #1 av: Morötterna

Gul/svart japantecknad wiernertecknad skulle jag säga.

Anmäl
2019-05-22 20:09 #2 av: Ulvelin007

Svart/gul japan winertecknad

Anmäl
2019-06-07 22:26 #3 av: Kanin.älskaren

Svart / gul japantecknad wt

Anmäl
2019-06-08 17:48 #4 av: MEML

Svart/ gul japantecknad winertecknad=)

Medarbetare på  Omplacering och Teckning iFokus

Anmäl
2019-06-08 19:14 #5 av: Peak303

Om det är så att dvärgväduren inte är wienertecknad så skulle jag säga att hon faktiskt är holländartecknad. Då även dessa kan få blå ögon. 

-'  Malin Hultman - Medarbetare på Kanin & Naturfoto
Snowflake's Kaniner, Ras-, kel- & hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | 500px | Instagram | Engelska Kanin Ifokus | Kaningenetik

Anmäl
2019-06-11 00:22 #6 av: Kaninsvans

De flesta verkar vara enade, tack för alla svar!
#5 Jag har tyvärr absolut ingen aning om vilka teckningar hans föräldrar har, men intressant fakta om ögonen! Men är inte holländarteckningen lite som en byxa? Och så något på huvudet...och sedan resten vitt? Rätta mig om jag har fel, men tycker att det är det jag sett iallafall

Jag har precis fått reda på att det finns något som heter rubinskär(?), alltså att ögonen kan se röda ut i vissa vinklar/ljus, och tycker att jag ser det på honom ofta. Är det det jag ser och förändrar det något?

Anmäl
2019-06-12 20:58 #7 av: Peak303

#6 Holländarteckning på en rastypisk kanin ska se ut som en byxa samt öronlappar ner över ögonen. Men om genen kommer i enkel eller dubbel uppsättning (sägs att den har 3 modifikationer) så kan dessa se väldigt olika ut. 

Jag hade en kull efter en hona som var holländartecknad; http://snowflakeskaniner.weebly.com/pixel---bentley.html

-'  Malin Hultman - Medarbetare på Kanin & Naturfoto
Snowflake's Kaniner, Ras-, kel- & hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | 500px | Instagram | Engelska Kanin Ifokus | Kaningenetik

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.