Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 412 ggr
Kaninen3420
2019-05-15 13:54

Avel

Hej! Jag har en lejonhuvad hona som nu är lite över 8 månader som jag har övervägt å ta en kull på. Ska bara sätta in mig lite mer, går en djurvårds utbildning så lär mig sådanhär men en sak jag inte lärt mig eller hittar på internet är hur vissa korsningar kan bli. Min hona tror uppfödaren är renrasig lejonhuvad och hanen jag hade tänkt avla henne med är en blandning av rex och Gotlands. Har någon av er någon liknande blandning som vet hur dom ser ut osv? Båda kaninerna har bra psyke och temprament så på den fronten lär de inte bli något konstigt

Annons:
NinniH
2019-05-15 13:56
#1

Så svårt att sia om hur korsningar kan bli. Även kullsyskon kan bli ganska olika, helt beroende på vilka gener de ärver från sina föräldrar. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Kaninen3420
2019-05-15 14:00
#2

Men tror du att den blandningen ändå kan bli en bra korsning? :)

Morötterna
2019-05-15 15:44
#3

Tänk på att hanen inte bör va större än honan :)

Katti
2019-05-15 16:41
#4

Vill du bli uppfödare så tycker jag du ska satsa på kaniner där du faktiskt vet vad som finns bakom! Och innan du ens kommer så långt är det bra att definiera vad du vill med din uppfödning. Vad är planen för ungarna? Sällskaps/kelkanier, hoppkaniner, stora, små? Vilka är potentiella köpare och, framför allt; finns det avsättning för den typ av kaniner du tänkt föda upp?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: