Annons:
Etikettallmänt
Läst 643 ggr
Mihnnalie
2019-05-14 21:44

Kastrering hankanin

Hej!

Förra onsdagen kastrerade jag min ena hankanin. Allt gick super och han var hur pigg som helst när vi hämtade honom.

Men i lördags så började det komma lite sårvätska ur ena såret. Vi torkade och höll koll och det kom inget mer.

Nu idag så har båda hans påsar blivit svarta och hårda, det luktar inte illa och det är torrt.

Det var så länge sen jag kastrerade hane och kommer inte ihåg hur det var, eller om det blev så. 

Ska det bli så? Ska påsarna bli svarta och hårda?

Ska självklart ringa veterinär imorgon, men vill veta om det är akut in till vet som gäller eller om det är helt normalt :)

Tack på förhand!

Annons:
Arcade-Foodie
2019-05-14 22:45
#1

Det är inte normalt, min hane hade inget sådant. Var bara svullen, kan mycket vara en infektion och bör kollas upp.

Mihnnalie
2019-05-14 22:55
#2

#1 Ja, jag kommer inte ihåg att det blev något sådant på de hanar som jag tidigare har kastrerat. 

Han verkar inte ha ont, han är pigg, har stor aptit och kissar och bajsar normalt, så det är bra iaf :) Dock så är det inte svullet alls, och det känns konstigt att det skulle bli en infektion i båda påsarna samtidigt, men det är väl sådant som kan hända antar jag,

Får ringa vet imorn o se vad de säger.

Arcade-Foodie
2019-05-14 23:02
#3

Hoppas allting går bra med din hane :)

Mihnnalie
2019-05-14 23:09
#4

#3 Tack! :)

Upp till toppen
Annons: