Annons:
Etikettallmänt
Läst 453 ggr
Kanin.älskaren
5/14/19, 8:57 PM

Bröd

Hej, jag åt nyss en macka. När jag åt så sprang min kanin till mig och hoppade upp på soffan. Såklart så trodde jag att han ville mysa men nej nej man tog en liten tugga av min macka och jag har läst att bröd inte är så bra för kaniner om det inte är torkat. Jag undrar om det är jätte farligt om de äter lite bröd?

Annons:
Linnea777
5/14/19, 9:08 PM
#1

Om det bara var lite tror jag inte att det är någon fara:)

Namiko
5/14/19, 9:20 PM
#2

Det är ingen fara om kaninen snor en tugga. Bröd är inte nyttigt men det är inte som att det är giftigt. Du har inget att oroa dig över.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Arcade-Foodie
5/14/19, 9:21 PM
#3

Det är ingen fara, lite gör ingenting. själv har min kanin käkat pizza, när ingen kollade. Då hade han hoppat upp på köksbordet och käkat medan man var i ett annat rum. Då var det en stor mängd borta… Kaniner ska ju vara veganer, min verkar inte vara det 😒 All mat får man hålla bort från möbler kaninerna kan ta sig upp på. Man får vara bered att kaninen försöker sno ens mat eller käka saker de får sno.

Kanin.älskaren
5/14/19, 9:25 PM
#4

3# matvrak? 😂

Kanin.älskaren
5/14/19, 9:25 PM
#5

#1 #2 Ok, tack för att ni berättade. :)

Arcade-Foodie
5/14/19, 10:41 PM
#6

#4 Ena av mina kaniner är en riktig matvrak, han går alltid en köks runda minst 5 gånger om dagen och letar efter mat som någon kanske har tappat. Om man öppnar papperskorgen så försöker han smita in i den i köket, vilket han även har lyckats göra. Tack och lov har han lärt sig att man sitter och väntar när kylskåpet är öppet men verkligen en kanin som stirrar och tigger mat, spelar ingen roll hur mycket han äter. Så han finns överallt där det finns mat, även packa upp matvaror får man vara snabb, då han kryper in i påsen och försöker få tag på något 😂

Annons:
Arcade-Foodie
5/14/19, 10:42 PM
#7

Kan säga att gäster och vänner som kommer över kan räkna med en kanin som hoppar upp i ens knä och försöker ta deras mat, då han vet att man inte får göra det på någon i familjen. Men okända så gäller inte samma regel enligt honom.

Kanin.älskaren
5/15/19, 7:13 AM
#8

#6 😂😂

Upp till toppen
Annons: