Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 742 ggr
godishanna
5/12/19, 10:45 AM

Nät till utehage

Har planerat att ha kaninerna ute nu i sommar och köpte en utebur med Hage. Jag tycker den är lite liten för att räcka hela sommaren så jag vill bygga en till Hage att koppla på buren på andra sidan. Nu till min fråga: vad för typ av nät är lämpligast och hur är bästa sättet att fästa näten på stommen? Jag tänker att ett bra nät kan ju ändå vara dåligt om man inte fäster det bra 😬 Den köpta hagen har typ putsnät med fyrkantiga hål runt om. Bör detta förstärkas månntro? 🤔 Har sett räv i området och på tomten vid något tillfälle… vill ju inte att kaninerna ska bli rävlunch 😱 Vad har ni för nättips?

Annons:
Nea00
5/12/19, 11:52 AM
#1

Jag skulle ta svetsat fyrkantsnät och sätta fast dem med starka märlor. Själv ska jag göra kaninernas bur större idag, då kommer jag använda mig av svetsat fyrkantsnät och sätta fast det med märlor. Jag kommer även ha fyrkantsnät som tak och kompistgaller som botten. Jag vill inte att kaninerna ska få ont när dem går på kompostgallret i botten så jag kommer ta över sand. Du ska INTE använda hönsnät därför att både kaninerna och rovdjur enkelt kan ta isönder det. Om du har sett räv i området bör du ha en ordentlig Hage med väggar, tak och eventuellt golv. Antingen kan du ha golv fast längst med nätet istället om du förstår vad jag menar. Så har jag på min Hage, nät längst kanterna på hagen :).

godishanna
5/13/19, 9:51 AM
#2

Tack för svar. Ja det verkar som om jag har lite jobb framför mig med att förstärka den befintliga hagen, speciellt taket 🤔😊

Upp till toppen
Annons: