Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 360 ggr
Russinlimpa
2019-05-09 15:42

Stödmata

Hur länge fick du stödmata efter kastrering? Gäller både hane och hona.

Annons:
Arcade-Foodie
2019-05-09 15:46
#1

Min hane var hela första dagen, han började först äta och dricka sent på natten :) Och han hade kastrerat på morgonen.

[Svea&Sabina]2
2019-05-09 15:54
#2

Min hane åt ingenting på ett par timmar efter kastreringen, men sen åt han en bit gurka. Morgonen efter åt han som vanligt. Jag stödmatade ingenting.

Namiko
2019-05-09 16:04
#3

Har haft en hona som behövde stödmatas i 2-3 dagar innan hon åt självmant igen. En annan hona åt redan innan hon vaknat ordentligt efter narkosen, hon slukade allt personalen gav henne och åt normalt direkt hon kom hem. Minns inte hur det var med resten av kaninerna jag kastrerat, dom låg någonstans mitt emellan dom två extremfallen. Tror dom flesta har börjat äta innan det behövdes stödmatning.

Det bästa är att vara förberedd på att det kan ta några dagar innan kaninen äter normalt och ha Critical Care hemma så det räcker.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Russinlimpa
2019-05-09 16:39
#4

#3 Jo har en skvätt hemma i frysen sen hanen kastrerades. Tänkte hur mycket jag kan behöva köpa hem. Om jag behöver en liten eller stor påse. Men tar en stor så det finns extra.

AmandaEkegren
2019-05-09 21:03
#5

Jag stödmatade min tjej i två dygn utan att hon kom igång att äta. Fick primperan av veterinären, och då åt hon hö 8h senare

Cnurran
2019-05-10 15:06
#6

Jag stödmatade min senast kastrerade hankanin i flera dagar. Han tappade matlusten av den smärtstillande medicinen. När jag tog bort den åt han normalt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: