Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2847 ggr
[Svea&Sabina]2
5/7/19, 1:38 PM

Skänks till rätt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SÄLJES AKUT TILL RÄTT HEM Om rätt hem dyker upp inom en vecka skänks dem bort. På grund av att jag, Sabina och Svea inte passar ihop vill jag hitta ett nytt hem till dem. Kön: hona Födda: 2018-03-26 Färg: viltgul, manteltecknad viltgul Ras: Dvärgvädur - Sabina och Svea är systrar och kommer från Trollsländans kaninuppfödning (S-kull). Dem har alltid bott ihop men på senaste tiden har Svea börjat jaga Sabina och därför har dem flyttat isär, men löser sig nog med en nystart. Jag ser till att dem inte sitter i en liten bur i nästa hem, utan dem ska bo stort. Dem vill bo utomhus, alltså säljs dem inte som innekaniner. På grund av platsbrist behöver dem hitta ett hem inom väldigt kort. Pris spelar ingen roll, bara dem får ett bra hem. Finns i Uppsala Kontakta mig på PM för mer information 😊

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/7/19, 1:39 PM
#1

Mitt nummer 0733503225

silverfiisk
5/7/19, 1:58 PM
#2

Har du annonserat på andra sidor än här? Om inte så prova att lägga ut annons på till exempel blocket och Facebook. Finns massa bra grupper med djurvänner på Facebook.

[Svea&Sabina]2
5/7/19, 3:13 PM
#3

#2 Jag har lagt upp annonser på alla stället man kan

Arcade-Foodie
5/7/19, 8:30 PM
#4

Om det är akut, kanske kolla/leta efter uppfödare som har omplacering hem och se om de kan omplacera kaninerna åt dig eller ta emot dem. Så det blir säkrare att de får ett bra hem :)

[Svea&Sabina]2
5/7/19, 8:42 PM
#5

#4 Det är mer säkert att de får bra hem om jag själv säljer dem. Då vet jag också vart de hamnar. Skulle aldrig sätta dem på ett omplacerings hem där personerna kan sälja kaninerna till barnfamiljer (där föräldrarna inte kan någonting om kaniner) som sedan säljer dem vidare till sämre hem.

[Svea&Sabina]2
5/7/19, 8:44 PM
#6

Jag är väldigt noga med vart de hamnar, så jag skulle aldrig sälja till första personen som hör av sig. Jag har redan sagt nej till fyra personer

Annons:
Calcifer
5/8/19, 1:43 PM
#7

Nja, alltså, jag förstår att du behöver hitta nytt hem till dem i princip omedelbart för att du skaffat en ny kanin. Det är ju helt enkelt bara situationen och finns inget riktigt man behöver tillägga om det.

Men noga med vart de hamnar tror jag inte du är längre, riktigt, då du verkar ha varit så säker på att de skulle till tre olika (vad jag kunnat se) hem bara senaste två dagarna då du behövde transport. 

Kan du inte be någon klasskompis eller vän eller granne ha dem tillfälligt tills du hittar ett ordentligt och bra och noga utvalt nytt hem? Istället för att säga att du skänker bort dem om de åker ut inom en vecka och "bestämma" med flera olika hem? Alternativt höra av dig till uppfödare inom området som kanske kan hjälpa dig att omplacera dem. 

Förstår att du säkert vill kunna börja riktigt njuta av dina kaniner och börja träna hoppning med dem och fokusera all din tid på dem och det är inget fel med det. Men du får nog ta ansvaret för att Sabina och Svea får rätt hem först.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]2
5/8/19, 1:51 PM
#8

#7 Jag har inte skaffat en ny kanin? Jag är nog den nogaste personen med att hitta ett bra hem till dem. Jag har sagt nej till fem personer, men nu är det en som ska köpa kaninerna om transport fixas. Kaninerna kommer få bo i en stor inhägnad med andra kaniner. Jag har aldrig sagt att dem ska ut inom en vecka, utan jag menar om rätta hem dyker upp inom en vecka får personen dem gratis som tack för hjälpen, eller vad man ska säga.

[Svea&Sabina]2
5/8/19, 1:57 PM
#9

#7 Du verkar försöka hitta alla fel med mig. Allt du skrev är fel. Men du kanske tog det på ett annat sätt och inte har läst noggrant. Jag är absolut inte otrevlig eller menar något illa, men du är den som skriver kommentarer som man tar negativt. Jag förstår att du vill försöka hjälpa och vill kaninernas bästa, men på det sättet jag läser så försöker du hitta dåliga sidor hos mig. Jag skulle aldrig lämna bort kaninerna till ett dåligt hem. Om jag inte hittar ett bra hem till dem så säljer jag dem såklart inte, annars får min farbror ha kaninerna tills vi hittar ett bra hem för han bor på gård. Jag vill inte starta ett tjafs, men jag hoppas du förstår mig som jag förstår dig

[Svea&Sabina]2
5/8/19, 1:59 PM
#10

Alla fyra personer som hört av sig har kaninerna i inhägnader, så jag har väl bara haft tur att bra personer kontaktat mig. Jag vet inte om det blir av eftersom personen bor fyra timmar från mig.

Calcifer
5/8/19, 2:13 PM
#11

Jodå, jag förstår dig. Jag vet inte om du förstår mig. Jag vill naturligtvis inta hitta fel hos dig eller försöker sitta och måla ut dina dåliga sidor eller attackera dig som person. Ville jag det skulle jag skriva en massa fula och elaka saker och använda skällsord. 

Det är bra om du är noga med vart de hamnar och att du har någon som kan ta dem ifall du inte hittar ett bra hem. Om man läser dina annonser är det kanske inte så konstigt om man får intrycket av att det är så akut att de i princip måste bort helst idag - men om du inte menar det så, så ber jag om ursäkt, det är bra att du inte menar det så.

Nu vet jag inte vilka personer som hört av sig eller hur de hittade annonserna, men om man skriver saker som akut i caps och skänks så brukar man tyvärr få mer oseriösa personer som hör av sig om de får för sig att det viktigaste är att man blir av med kaninerna inte att de får det bra. Kanske nåt att hålla i åtanke i framtiden om ett djur behöver hitta nytt hem så du bara får seriösa personer som hör av sig och som hämtar kaninerna när ni bestämt det. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]2
5/10/19, 12:26 PM
#12

Nu har Svea och Sabina flyttat :) Dom kommer få det så himla bra!

91Marran
5/10/19, 7:13 PM
#13

Härligt att de fick ett hem! :)

Mvh
Mig

Annons:
Leah83
5/11/19, 8:12 PM
#14

Det är då märkligt att man efter ett år kommer på att man inte "passar ihop" med sina kaniner. Särskilt när man sett ut en ny kanin som man vill göra plats för. Vilket sammanträffande… Tycker det är så tråkigt när kaniner blir slit och släng, man tröttnar på dem och kan inte bli av med dem snabbt nog… Något roligare dyker upp, i det här fallet en ny kanin.

91Marran
5/11/19, 9:23 PM
#15

#14 Håller med lite där. Fungerar jag inte med mina djur så försöker jag lösa problemen och inte byta ut dem. Nu vet ju jag att hon har försökt, men det finns så många som inte gör det och har dem som slit och släng. Minsta motgång och de omplaceras. Nu vet jag inte hur mycket som är försökt i detta fallet och ska väl inte försvara åt det ena eller det andra hållet, men man får lite tankar när en ny kanin ska komma och det är platsbrist. Det kan väl vara ett sammanträffanden, vilket det troligtvis är. Känns som en omplacering är det bästa i detta fallet, så lycka till med det nya hemmet och den nya kaninen.

Mvh
Mig

Physii
5/11/19, 9:32 PM
#16

Du har köpt en ny kanin.

Det vet jag

Otroligt oseriöst

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:01 PM
#17

#14 Tror du jag är 10 år som köper kaniner och tröttar på dem efter? Jag har försökt i ett år att funka ihop med dem, men det har inte funkat och eftersom vi inte har plats för att tre kaniner ska få stor yta så gav jag bort dem till ett mycket bättre hem där dem får bo i en inhägnad på landet med andra kaniner. Dem har det superbra i sitt nya hem, mycket bättre än dem hade det här.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:03 PM
#18

#15 Jag bytte inte ut mina kaniner mot en annan? Får man inte sälja sina djur till ett bättre hem? Måste ni alltid hoppa på personer som gör det bättre för djuren. Undra vem som är djurvän. Hade ni haft kvar kaninerna som får bo litet för dem inte går ihop eller fixat ett hem där dem får stor yta. Tänk!

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:06 PM
#19

#16 Jag har absolut inte skaffat en ny kanin? Den kaninen jag har nu har jag haft i snart ett år. Alltså vad håller ni på med? Ni vet ingenting om mig. Skärp er. iFokus är den otrevligaste sidan man kan befinna sig på. (Lämnar) Ni som bestämmer här på iFokus, ni kanske borde ta bort otrevligt folk.? När jag gick med på iFokus trodde jag att man skulle få hjälp och att alla skulle vara vänliga, men jag hade helt fel. På alla mina inlägg får jag otrevliga kommentarer och folk skriver hur dåligt jag tar hand om mina djur.

Physii
5/12/19, 12:07 PM
#20

18

Du är otroligt oseriös

Om du inte kunde erbjuda dem ett bra hem varför kan du erbjuda den nya kaninen det?

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:09 PM
#21

#20 Vi har stor yta till två kaniner, inte tre. Sabina och Svea slutade fungera ihop och då behövde Svea bo i en liten bur eftersom vi inte hade plats för en större yta till henne. Ni vet ingenting om mig och mina djur. Det var inte mer än rött att ge dem ett bättre hem. Ni menar alltså att kaninerna skulle bo kvar hos mig på en liten yta när dem är värda så mycket större? Skäms

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:10 PM
#22

Synd att jag inte kan fråga om råd när jag behöver hjälp med mina djur, för här vill jag inte stanna.

Physii
5/12/19, 12:11 PM
#23

21

Och du har nu sålt dem tillsammans?

Skäms!

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:20 PM
#24

#23 Herregud.. jag hade skämts om jag var du just nu. Kaninerna har flyttat till ett hem där det finns tre stycken stora inhägnader. Just nu bor kaninerna tillsammans med andra kaniner, men om dem inte funkar ihop så får den ena kaninen bo i en egen inhägnad. Du vet ingenting, så skriv inte.

Physii
5/12/19, 12:21 PM
#25

24

Varför köper du nya djur när dina föräldrar inte vill ta hand om dem?

Physii
5/12/19, 12:23 PM
#26

24

Nej jag kanske inte vet men jag tycker att det är omoget och oseriöst att efter ett år komma på att ni inte passar ihop. 

Du gör kaninen. Så nej detta är bara ditt fel.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:26 PM
#27

#25 Mina föräldrar tar hand om mina djur superbra! Dom hjälper mig att bygga burar, fixar iordning till kaninen och hjälper mer än gärna till att ta ut kaninen i Hage och mata. Jag skrev ett inlägg för flera månader sedan om det du nämnde, så du har ingen aning om hur det ligger till just nu. Jag kan själv ta mig in till veterinär om det skulle behövas. Bussar går, men inte så ofta. Min pappa jobbar även bredvid veterinären, så jag kan få skjuts av han om veterinär behövs när han jobbar.

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:27 PM
#28

De inlägget jag skrev förut, då var jag omognare och var inte lika självständig, för jag var osäker och mådde inte bra, men nu fixar jag allt själv om djuren behöver vård.

Physii
5/12/19, 12:28 PM
#29

28

Vad bra att du gör det.

Men jag står fast vid att jag tycker att det är oseriöst…

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:29 PM
#30

#26 Undra hur dina föräldrar uppfostrar dig..? Ska man skylla på folk och skriva att andra tar hand om djuren dåligt? Hur gammal är du? För du skriver som en tonåring som mår dåligt och vill klaga på andras liv.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:31 PM
#31

#29 jag vet, det är superbra! Kan du förklara vad som är oseriöst?

Physii
5/12/19, 12:33 PM
#32

30

Du har inte förändrats ett dugg.

Du gör påhopp.

Jag tycker att det är oseriöst för att inse "Oj vi trivs inte" när du har skrivit i inlägg att du och Sabina och Svea är bra "vänner"

Skaffa en ny kanin sen.

DET ÄR DU SOM GÖR KANINEN

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:35 PM
#33

Varför får andra människor sälja sina kaniner utan att folk lägger sig i, men när jag säljer ett djur så är jorden under. Skriver ni till alla personer på blocket som säljer sina hundar och katter och klagar på att det är deras fel att djuret inte har det bra och skriver att det är oseriöst att sälja ett djur? Jag skäms över att vissa personer ens kan ha mage till att skriva här på iFokus.

Physii
5/12/19, 12:37 PM
#34

33

För  att DU skaffar en ny kanin direkt efter. För att DU gör kaninen.

Du verkar inte förstå att du fortfarande är omogen med tanke på hur du skriver.

Annons:
tiger tok
5/12/19, 12:41 PM
#35

Men snälla nån. Kaninerna har flyttat och dessutom till ett bra hem, att gång på gång säga till TS att hen är oseriös lär inte ändra något.

Physii
5/12/19, 12:43 PM
#36

35

Att gång på gång göra påhopp på personer. Sett tidigare inlägg.

Ja det är jätte bra att dem har flyttat till ett nytt hem!

Men jag står fast vid att jag tycker att hen är oseriös

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:50 PM
#37

#34 HAR JAG KÖPT EN NY KANIN???

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:51 PM
#38

#35 Tack. Äntligen en person som är vänlig och mogen.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 12:51 PM
#39

#36 Du har fortfarande inte förklarat varför jag är oseriös. Förstår inte?

Physii
5/12/19, 12:53 PM
#40

39

Scrolla, jag har förklarat.

Ja du har köpt en ny kanin och jag har bevis.

Du kan kalla omogna bara för att dem ger dig kritik.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 1:02 PM
#41

#40 Hahah va? När köpte jag en ny kanin? Jag har haft Zingo sen i oktober och han är den enda jag har.

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/12/19, 1:02 PM
#42

#40 Visa ditt bevis

Physii
5/12/19, 1:05 PM
#43

42

Du kan skicka pm om du vill se mitt bevis 😉

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 1:13 PM
#44

#43 Du vill inte skicka ditt bevis..? Hur töntig som försöker skapa drama Är det såhär du vill visa dig inför din dotter? Sluta lägg dig i andra liv

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 1:16 PM
#45

Kan någon låsa det här inlägget? Jag orkar inte med folk som Physii

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 1:17 PM
#46

Avslutad! Lås gärna kommentarerna. Om du kan ta bort inlägget är det ännu bättre

Physii
5/12/19, 1:38 PM
#47

44

Ja, med tanke på att du har blockerat mig.

Du har inte förändrats ett dugg…

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 2:16 PM
#48

#47 Jag blockerade dig eftersom du inte ville skicka beviset på att jag har köpt en ny kanin. Jag har inte ens köpt en ny kanin, men jag vill ändå veta vart du sett det.

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/12/19, 2:17 PM
#49

Nu har jag avblockerat dig, så du kan genast skicka ditt bevis, som inte ens är ett bevis

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 2:18 PM
#50

#47 Du känner inte mig, så hur kan du veta om jag förändrats eller inte?

Physii
5/12/19, 2:27 PM
#51

49

ehhh???

Du kan ju inte bedöma om det är ett bevis eller inte..

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 2:36 PM
#52

#51 Eftersom jag inte har skaffat en till kanin sen jag sålde Svea och Sabina (i fredags) så har du inga bevis på att jag har gjort det.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Jag litar inte på dig och kommer inte trycka på länken. Vem vet vad det kan vara. Jag lägger upp bilden här så folk kan se den och skriva om jag kan trycka på OK eller inte

[EM_L]
5/12/19, 3:04 PM
#54

Lägg av båda två Svea&Sabina och Physii!

Svea&Sabina det är bra att Svea och Sabina har fått ett bra hem med stora inhägnader och att du insåg att du inte kunde ta hand om dem och lämnade över dem till någon som kan göra det och har plats. Vad jag vet så hade du Zingo oscka samtidigt som Svea&Sabina och antar att du inte har köpt en ny kanin nu direkt efter.

Physii:  Svea&Sabina gjorde ett rätt val och hon är inte oseriös när hon upptäcker att hon inte kan ha hand om Svea och Sabina. Så låt henne vara!

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 3:05 PM
#55

#51 Precis! Jag köpte Zingo i oktober

Annons:
Physii
5/12/19, 3:06 PM
#56

55 Fast jag vet att du har köpt en ny. Du låter ju mig inte skicka beviset och du kallar ju mig fula saker?

[EM_L]
5/12/19, 3:08 PM
#57

#55 Bara bra att du förstod att du inte kunde ta hand om dem. Ännu bättre om du har kontakt med den nya ägaren.

Arcade-Foodie
5/12/19, 3:36 PM
#58

#56 Det hjälper inte att säga saker och fortsätta. Folk kan ta illa upp, vilket Svea&sabina gjorde. Det räcker med att hon hittade ett bra hem till sina kaniner och att hon tar hand om sin Zingo. Vet om att via forum och nätet så blir det lätt missuppfattningar och man tolkar texter som folk skriver på olika sätt. Tycker också det är synd att man säljer sina kaniner, men ibland så passar inte kaninen för familjen eller att man själv som ägare inte har kunskapen, tiden eller förståelsen på hur man ska jobba med sina kaniner. Det kan även vara att kaninens personlighet ej passar det ägaren skulle ha sina kaniner till. Om man som ägare kan inse det, så är det bra att försöka hitta ett bättre hem och försöka reflektera över det som inte fungerade och varför. Om man har planer att skaffa en kanin senare igen eller vad man kan göra bättre med de kaniner man har. Kaniner är inte de lättaste djuren att läsa av deras signaler och göra dem tama. Äger själv en skvättig kanin och min andra kanin var väldigt rädd av sig innan han blev tam. Kan säga att jag har inga problem att hantera min skvättiga kanin, men det har varit många blåmärken, sår och frustration för mig för att till sist lyckas med att kunna mysa med honom. Men hans personlighet är fortfarande skvättig och behöver jobbas mer med för att nå dit jag vill. Så det är sant att de är ägaren som formar sina kaniner men då gäller det att man som ägare har tålamod, tid och kunskap. För att hjälpa sina kaniner och jobba med dem, vilket inte alla kaninägare kan göra. Hon försökte jobba med sina kaniner men det gick inte bra, vilket säkert är anledningen till att hon sålde sina kaniner.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 3:37 PM
#59

#56 Men jag har inte skaffat en till kanin? Du skickade inget bevis, du skickade en länk till en konstig sida som jag inte vill gå in på eftersom jag inte vet vad det är för sida. Kan du skriva eller skicka bild på beviset? Jag har inte skaffat en till kanin, så varför fortsätter du?

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 3:38 PM
#60

#57 Jag kunde ta hand om kaninerna, men vi hade inget stort utrymme till alla just nu.

Physii
5/12/19, 4:40 PM
#61

59 Jag skickade fel länk Jag satt i bilen

silverfiisk
5/12/19, 4:44 PM
#62

Men herregud vad ni håller på! Skärp er. Physii, du har fått fram din åsikt nu och det finns ingen anledning att sitta och upprepa samma sak i sjuttioelva kommentarer. Lägg ner. Om ts inte passade ihop med kaninerna eller vad nu anledningen är så var det väl jättebra att hon såg till att dom fick ett bättre hem?! Eller skulle det vara mer seriöst att ha kvar dom bara för att? Ja, ts har gjort dumma val ibland, men vem har inte det? Kaninerna bor inte hos henne längre så det finns ingen anledning att sitta och tjafsa och trycka ner någon. Kaninerna har det säkert bra nu, som hon sa.

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/12/19, 5:40 PM
#63

#62 ”nog” och ”säkert”? Varför kan ni aldrig lita på mig? Ni tror alltid det värsta

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 5:41 PM
#64

#62 Det är inte jag som håller på, utan det är Physii. Jag försöker försvara mig, medan Physii är jobbig och fortsätter kommentera samma sak. Plus att han är väldigt trakasserande

silverfiisk
5/12/19, 5:48 PM
#65

#63 #64 Jag använde dom orden för att jag inte vet till 100%. Jag tycker att du gjorde rätt som omplacerade kaninerna och jag menar absolut inget illa med mina kommentarer. Du har gjort rätt och jag tvivlar inte på att du har varit noga när du valde deras nya hem. Jag ser att Physii upprepar samma sak hela tiden, och du svarar också. Båda ni håller på. Ta inte åt dig, sluta svara. Så länge du svarar så kommer hen att fortsätta älta. Du vet vad som är sant och inte, det är allt som spelar någon roll. Vill hen tro att du har en ny kanin så låt hen tro det, även om det inte är så. Som sagt, jag vet att du vill kaninernas bästa och jag tycker att du har tagit ett moget och bra beslut. Du vet vad som är sant och inte. Det finns ingen anledning för någon att fortsätta tjafsa.

Physii
5/12/19, 6:00 PM
#66

64

Hon, jag är en hon.

65

sabina och Svea har kallat mig mycket fula saker.

91Marran
5/12/19, 6:05 PM
#67

Oktober? Du skrev att det var ett år sedan. Hur var det nu?

Mvh
Mig

Physii
5/12/19, 6:07 PM
#68

67

Jättemärkligt…

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 6:57 PM
#69

#67 samma sak. Vad spelar set för roll? Jag behöver inte skriva exakta månader

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/12/19, 6:57 PM
#70

#67 samma sak. Vad spelar set för roll? Jag behöver inte skriva exakta månader

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 6:57 PM
#71

#65 Tack!

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 6:58 PM
#72

#67 Måste du också hålla på och vara dryg? ”hur var det nu”. Skärp er! Jag orkar inte med att ni aldrig kan lita på mig. Det var ungefär nio månader sedan jag hämtade Zingo, så spela roll hur länge sen det var. Vad har det med saken att göra?

Physii
5/12/19, 7:06 PM
#73

72

Marran91 var inte alls dryg.

Tycker att du borde ta och fundera över dina handlingar. Hur du skickar pm med massa fula ord.

91Marran
5/12/19, 7:24 PM
#74

Jag bara frågade, då jag kan ha missuppfattat allt.

Mvh
Mig

Calcifer
5/12/19, 7:27 PM
#75

Dags för alla att lugna ner sig kanske. Om det är någon som skickar fula ord och kränkande meddelanden så bör det inte pratas om här i all evighet utan man hör i så fall av sig till Niklas så kan han ta hand om det om något behöver göras.

Kaninerna bor inte längre hos ts, tycka hon är seriös eller oseriös får man göra, men det känns inte lönt att tjata om djur som redan flyttat. 

Och TS om du tycker det gått överstyr så är det bara att låta bli att svara om någon fortsätter skriva så tar det åtminstone slut där.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 7:34 PM
#76

#73 Varför ljuger du? Jag har inte skrivit fula ord på pm

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/12/19, 7:36 PM
#77

Jag vill att någon ska låsa inlägget så man inte kan skriva kommentarer, tack!

Physii
5/12/19, 7:37 PM
#78

76

Jodå, du har kallat mig det ena och det andra

Calcifer
5/12/19, 7:37 PM
#79

#77 Då får du kontakta sajtvärden eller medarbetaren via PM och be dem. Att skriva här är inte lönt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

silverfiisk
5/12/19, 7:45 PM
#80

#78 Men snälla du. En vuxen människa som sitter och käftar med ett barn. Har du inget bättre för dig? Har ts skrivit fula saker till dig så ta kontakt med Niklas. Är det förtal, hot osv så får du väl polisanmäla henne. Ta detta privat med ts istället, för det finns ingen anledning att skriva det öppet så alla ser.

Physii
5/12/19, 7:49 PM
#81

80

Men snälla du. Hon  har ju blockerat mig efter att hon har skickat massa meddelanden. Jag har inte läkt ut något meddelande då det bryter mot iFokus regler.

silverfiisk
5/12/19, 7:51 PM
#82

#81 Men vad blir bättre av att sitta och tjata? Prata med Niklas så får han lösa det, eller så släpper du det och går vidare. Kontakta hennes föräldrar? Det hjälper inte att sitta och upprepa sig här 20 gånger.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 7:53 PM
#83

#78 Jag skrev att du verkar som ett creep som låtsas känns mig och veta vilka kaniner jag har när jag inte ens köpt nya kaniner.

Annons:
Physii
5/12/19, 7:53 PM
#84

82

Fast jag tjatar inte. 

Hon säger ju att jag ljuger. 

Jag kan ju bara hennes förnamn?

Ulvelin007
5/12/19, 7:53 PM
#85

Physii, det är väl bra att hon tar ansvaret och hittar ett nytt hem hos kaninerna, eller?

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Här är vad jag skrivit. Inga fula ord?

Physii
5/12/19, 7:55 PM
#87

85

Jo det är jätte bra att hon hittar ett bra hem åt dem.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 7:57 PM
#88

Physii, varför fortsätter du att kommentera och lägga dig i? Du har inget med mina kaniner att göra. Ta hand om din dotter istället.

Cireea
5/12/19, 8:00 PM
#89

Tack för denna tråd Physii, du bevisade i denna att du är samma person som trollat runt på vissa sajter sedan tidigare. Vi hade våra misstankar och nu har du bekräftat dessa. 👍 Du borde nog fundera på om iFokus är rätt plats för dig, du verkar inte klara av att uppföra dig här inne. Ständigt otrevlig och elak mot andra. 

Hur många konton har du startat bara dom senaste månaderna? Tror det är upp mot en 10-15 stycken nu. Du bränner broar med varje nytt konto och visar gång på gång att du aldrig kommer lära dig och förändras. Tråkigt..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Physii
5/12/19, 8:01 PM
#90

86

Det bryter mot iFokus regler att läcka t privata meddelanden. 

Du har bl a kallat mig Creep.

Lägg av nu Linn!

Annons:
AmandaEkegren
5/12/19, 8:02 PM
#91

#86 Länken redirectar till en sida "bevis.com". Så inget konstigt, men inget med direkt substans.

Physii
5/12/19, 8:03 PM
#92

91

Länken vart helt fel. Jag satt i bilen och tog första länk.

89

Vad menar du?

Cireea
5/12/19, 8:04 PM
#93

#90 Det är faktiskt inte mot iFokus generella Skrivregler, däremot kan det vara mot sajtens specifika regler. Det får en Medarbetare eller sajtvärden meddela. 

Det är däremot mot iFokus Skrivregler att röja eller antyda till en användares verkliga identitet, vilket du har.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Physii
5/12/19, 8:05 PM
#94

93

Aha trodde att det var emot Skrivregler.

Jag har ju inte röjt hennes identiet?

Förstår fortfarande inte vad du menar. 

Inlägget har totalt spårat

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 8:07 PM
#95

#90 Jag kallade dig creep för jag tyckte det var konstigt att du skickade en länk till en konstig sida och du låtsades veta att jag köpt en kanin, vilket jag inte gjort. Tänkte att du försökt kolla upp mig och hittat när jag köpte en kanin för 9 månader sedan, därför kallade jag dig för creep

Physii
5/12/19, 8:09 PM
#96

95

Är inte intresserad av vem du är. 

Jag vill avsluta denna diskussion. Vi kommer ingen vart och vi har hållit på i timmar..

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 8:10 PM
#97

#93 Jag ber om ursäkt om jag inte följt sajtens regler genom att lägga upp privata meddelanden, men nu var det faktiskt jag som skrivit elaka saker och inte Physii, så du borde inte vara orolig att jag läckt dina privata meddelanden. Det är helt okej för mig om jag blir avstängd för att jag var otrevlig och skrev creep till en person som låtsades känna mig och veta saker i mitt liv. Hur fick du ens tag på mitt namn? Står det i mitt konto? Eller har du kollat upp mig?

Annons:
Physii
5/12/19, 8:12 PM
#98

97

Du behöver inte be om ursäkt 🙂

Vi borde ha slutat för länge sedan. 

Hur jag vet vad du heter kan vi ta privat.

AmandaEkegren
5/12/19, 8:13 PM
#99

#97 Andas lite och läs igen vad #93 skrev :) Det är inte emot sajtens regler, du gjorde inget regelbrott genom att lägga ut meddelandena.

Cireea
5/12/19, 8:13 PM
#100

#97 Menar du verkligen mig nu..? Jag har inte kallat dig vid ditt namn över huvudtaget. Läs mitt inlägg igen 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Physii
5/12/19, 8:14 PM
#101

100

Tror att hon har skrivit fel. 

Ganska lätt förståligt. 

Du måste sluta anklaga folk hela tiden.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 8:16 PM
#102

#99 Jag vet att det inte är en regel att inte läcka privata meddelanden, men jag bad om ursäkt innan folk ska ta illa upp.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 8:17 PM
#103

#100 Jag menar självklart Physii men jag glömde skriva #nummer

Physii
5/12/19, 8:17 PM
#104

102

Som sagt vill du veta hur jag vet att du heter Linn (Om du gör det) så kan du skicka pm. 

Egentligen inget speciellt.

Annons:
[Svea&Sabina]2
5/12/19, 8:18 PM
#105

#99 Jag vet att det inte är en regel att läcka privata meddelanden, menar jag haha :D

[EM_L]
5/12/19, 9:19 PM
#106

Har ni blivit vänner nu? Vad bra!

För såvitt jag vet så har Svea&Sabina inte köpt en ny kanin utan hade Zingo samtidigt som dem två andra några månader.

[Svea&Sabina]2
5/12/19, 9:22 PM
#107

#106 Vänner vet jag inte, men inte ”osams” i alla fall. Ja precis, Zingo skaffade jag i Oktober och sålde Svea och Sabina i fredags, så jag hade honom flera månader innan jag tänkte på att sälja dem.

Kanin.älskaren
5/14/19, 9:20 PM
#108

Wow. Jag läste allt ni skrev och allt jag kan säga är wow.. ni tjafsade seriöst om att du hade fått en ny kanin eller inte 😂 (inget hat) hoppas att ni inte är osams längre.

[Svea&Sabina]2
5/14/19, 9:58 PM
#109

#108 Hahah jag vet 😄 Personen trodde seriöst att jag skaffat en till kanin, fast h*n inte ens vet vem jag är. Onödigt tjafs, men jag ville försvara mig.

Leah83
5/15/19, 7:15 PM
#110

Du skrev ju faktiskt här på i fokus att du hade bråttom att bli av med kaninerna eftersom du ville lägga intresse på en ny kanin…

silverfiisk
5/15/19, 7:55 PM
#111

#110 Hon skrev även att det inte blev något med den kaninen. Snälla, låt ts vara ifred nu. Kaninerna har flyttat så det finns ingen anledning att fortsätta tjafsa. Ibland skriver man dumt och saker som kanske inte riktigt stämmer till 100%. Om ts säger att hon inte har en ny kanin så får vi tro på det. Det blir så tråkig stämning när det ska tjafsas hela tiden.

Annons:
Leah83
5/15/19, 8:05 PM
#112

Spelar mindre roll om det inte blev något med den nya kaninen, det var fortfarande pga att hon ville ha en ny som hon hade så oerhört bråttom att bli av med de två hon redan hade. Jag tjafsar inte, vad har du fått det ifrån? Jag hade skrivit ETT inlägg, och det var för fyra dagar sen. I ett diskussionsforum får man tåla att folk kan skriva även åsikter man kanske inte vill läsa. Annars finns ju blocket etc.

silverfiisk
5/15/19, 8:23 PM
#113

#112 Absolut, så kanske det var. Men jag tycker inte att fler behöver påpeka samma saker som redan har diskuterats. Menade inte att du har tjafsat, men det blir tråkig stämning när så många kommenterar nästan samma sak på ett negativt sätt. Jag håller helt med om att man ska få diskutera och ha olika åsikter, men när kaninerna redan har flyttat och många har diskuterat och påpekat saker så ser jag ingen mening med att fortsätta. Ts tar uppenbarligen illa upp av det vissa skriver, och förhoppningsvis förstår hon vad vi tycker var dåligt och fel. Kunde hon inte ge kaninerna det hem de förtjänade så var det bra att hon omplacerade, även om det kanske gick fort. Jag håller med om att det inte är rätt att göra sig av med något snabbt och stressigt för att kunna köpa något nytt, men gjort är gjort och förhoppningsvis har budskapet nått fram så att samma sak inte händer igen. Jag menar inte att vara elak eller något, men jag tycker att vi kan släppa detta nu. För allas skull. Blir det fler ”problem” så kan vi diskutera det då. Men som sagt, kaninerna har ett bra hem nu enligt ts så vi får väl vara nöjda med det, även om vissa inte tycker att det var rätt/gick rätt till. Ts är ganska ung, och jag är säker på att vi alla har gjort misstag och mindre bra saker. Man lär av sina misstag.

Leah83
5/15/19, 8:47 PM
#114

Ja, jag vet inte hur gammal TS är? Jag kanske var för hård mot henne. Är 36 och har en dotter på 16 år, och hade sagt till på skarpen om hon ville lämna bort sina kaniner för att köpa nya kaniner. Alla våra kaniner är omplaceringar. Man blir så trött på att kaniner ofta behandlas som slit och släng. Man "klickar" plötsligt inte med sin kanin, eller så passar man plötsligt inte ihop… Eller så har barnen tröttnat. Skaffar man ett djur så har man ansvar för det, i nöd och lust. Det är min åsikt. Våra kaniner kommer aldrig att flytta oavsett, min dotter kommer flytta hemifrån om några år, men kaninerna är hela familjens ansvar. Jag ska inte skriva mer eftersom TS tar illa upp av vad jag skriver. Det var inget elakt menat, även om det kanske verkade så…

silverfiisk
5/15/19, 8:56 PM
#115

#114 Jag tror att ts är i samma ålder som din dotter. Hennes föräldrar verkar dock inte vara så intresserade av kaninerna, så hon kanske inte fick så mycket stöd och hjälp. Ts har skrivit att hon har kämpat med kaninerna en ganska lång tid, och det kanske är svårt för en 16-åring att göra det utan hjälp. Jag vet inte. Jag håller med dig till 100% och tycker inte att du har skrivit något elakt. Men eftersom så många har påpekat alla fel och ts tar illa upp så tyckte jag att vi kunde släppa detta. Det är ju inte meningen att någon ska bli ledsen och känna sig kränkt.

[Svea&Sabina]2
5/15/19, 9:11 PM
#116

Jag ville inte bli av med kaninerna fort för att jag ville ha en ny kanin, utan jag ville hitta ett nytt hem fort för att Svea och Sabina inte gick ihop vilket gjorde att Svea behövde bo i en liten bur eftersom vi inte hade en större. Jag tyckte synd om henne och därför ville jag att dem skulle flytta till ett hem där dem får bo i inhägnader, vilket dem gör just nu, tillsammans med andra kaniner.

Leah83
5/15/19, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Nu skrev du ju faktiskt att det var väldigt bråttom eftersom du ville lägga intresse på en annan kanin.. Och behövde plats. Det var det jag reagerade mest på. Men, bra att kaninerna fått ett bra nytt hem.

Leah83
5/15/19, 9:24 PM
#118
Annons:
Leah83
5/15/19, 9:24 PM
#119
Leah83
5/15/19, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Bifogar

Leah83
5/15/19, 9:31 PM
#121

Sorry för flera inlägg, är ny här. Men släpper detta nu. Ber om ursäkt om du tog illa upp, TS. Bra att kaninerna fått ett bra hem, och lycka till med de nya kaninerna! Over and

[Svea&Sabina]2
5/16/19, 7:55 PM
#122

Det var då jag ville sälja kaninerna för att få plats för en till kanin. Den chansen får man bara en gång i livet. Men det var självklart mest för att dem behövde komma till ett bättre hem där dem får tillgång till större yta.

Lona
5/16/19, 9:19 PM
#123

Sajtvärd eller medarbetare; kanske lika bra att låsa den här tråden?
Svea&Sabina, lycka till med Zingo nu, gott att höra att Svea och Sabina har fått ett nytt, bra hem!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Peak303
5/17/19, 12:10 AM
#124

Jag låser härmed denna tråd, onödigt tjafs. 
Ser ni sådana här trådar i framtiden så PMa gärna både mig och sajtvärden, vi är inte inne alltid.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: