Annons:
Etikettallmänt
Läst 628 ggr
evelinabelle
2019-05-07 00:57

tips på att spärra av sängen

Min 4 månaders gammal kaninhane har nu kommit på att han kan hoppa upp i min säng själv så nu gör han det typ hela tiden & det är ju jättemysigt att ha honom här uppe, förutom när han springer runt och gör binkies när jag försöker sova haha. Men nu har han börjat kissa lite då och då även fast han annars är helt rumsren, troligen pågrund av att sängen luktar så mycket jag. Han har bara vart uppe i min säng i två dagar & den första dagen lämna han efter några pluttar någon enstaka gång men det slutade han med, men nu idag så kissade han, vilket kommer bli ett problem om han fortsätter. Vill ju gärna inte att min madrass ska förstöras & heller inte att han ska kissa där när jag sover eller inte är hemma. Har ni några tips? på hur man kan spärra av / blockera av sängen på något sätt eller få honom att sluta kissa i den? ( kommer inte funka att blockera med kompostgaller eller liknande) Han är en frigående kanin i mitt rum så vill inte behöva stänga in han i hagen varje gång han ska vara själv eller utan tillsyn

Annons:
evelinabelle
2019-05-07 01:01
#1

här är en liten video på charlie när han är i sängen & som ni ser så tycker han ju att det är väldigt roligt haha, men kanske då inte det roligaste för mig att vakna av varje natt och morgon haha.

Malin.s
2019-05-07 07:48
#2

Vet inte om det kommer bli bra men du kan sätta Kompostgaller runt sängen så att det blir som att sängen är i en Hage.

Kaninälskaren Maja
2019-05-07 21:40
#3

Just det här problemet hade jag också nyss! Min kaninhona hoppade upp och kissade i min säng så fort hon fick chansen så jag kom på idén att sätta en sänghimmel över sängen. På så vis kan jag stänga av med nätet när jag sover eller inte är i mitt rum. Annars finns det videos på youtube med tips? på hur man får sin kanin att sluta kissa i sängen 😃 Det funkar dock inte för mig då jag går i skolan mm. vilket gör att jag inte kan ”passa” henne hela tiden. Jag lägger in en bild här på hur det ser ut 😁

Kaninälskaren Maja
2019-05-07 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
Kaninälskaren Maja
2019-05-07 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
evelinabelle
2019-05-08 01:29
#6

#4 Aa jag ha kollat på lite videos på youtube om de typ men aa jag går också i skolan på dagarna så då kan man ju inte hålla nån direkt koll haha. Men det var ju smart med en sänghimmel! dock så skulle de inte passa in i mitt rum överhuvud taget haha, men kankse kan fixa något liknande att hänga upp bara när jag är borta eller nått. 

Tack för tipset :)

Har börjat lyfta ner honom nu varje gång han hoppar upp så han har bara försökt typ två gånger idag så han kanske lär sig att han inte får vara här uppe haha & när jag inte är hemma så ligger han oftast bara o sover har jag märkt så tror inte det kommer bli något stort problem ändå (:

Annons:
Arcade-Foodie
2019-05-08 06:39
#7

Kan hjälpa att ha en kattlåda på sängen så, det doftar som hans revir. Han går in i tonårsperioden, så hormoner sätter igång och makering av revir. Det hjälper att kastrera honom, så blir det mindre chans för att sängen blir revir markerad. Min kanin slutade först göra sitt i sängar och soffan efter kastrering istället. När han var en liten unge så hände det aldrig men började vid 4 månader och blev bara värre tills 6 månader då han gick på mattor, kläder, soffan och sängen. Sen var det bara soffan och sängen tills han blev kastrerad.

evelinabelle
2019-05-10 01:03
#8

#7 Aa kan tänka mig att det kan bli bättre efter han är kastrerad & det ska han snart bli så får hoppas att det blir bättre då. Tack för ditt svar! Kommer dock nog inte kunna ha kattlåda i sängen då de är för stor risk att de välter ut eller att ja stöter till när jag sover haha, men tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: