Annons:
Etikettallmänt
Läst 917 ggr
Morötterna
2019-04-28 08:32

Resa med kanin- UL

Hej! Jag och några till funderar på att träffas en dag, men då min mamma inte är hemma ska jag ta bussen. Bussresan tar ca 30 minuter sen byte till en buss som går ca 10 minuter sen är vi framme. Men får man ha kanin på buss? Vet många som har det men någon som har koll på UL? Det står bara om hundar så är osäker. Så mina frågor: Någon som vet om man får ta med kanin på UL bussar och isåfall ska man väl sitta så långt baka om går? Kan jag ha två kaniner på 1,7kg samt 2,2kg i en Atlas 20? Kan bara ta en transportbur och annars måste den ena stanna hemma, förstår såklart om dem måste ha varsin. Kostar det extra med transportbur?

Annons:
Herveaux
2019-04-28 09:02
#1

Min kompis har rest med en och flera kaniner massor av gånger med UL, det går hur bra som helst. 👍
Sitt långt bak - samma regler som för hundar där.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Morötterna
2019-04-28 10:39
#2

Tack! Vet du hur det är med transportbur?

Herveaux
2019-04-28 10:50
#3

#2 Kan tyvärr inte hjälpa dig med om båda ryms i en sån transport. 

Kaninerna behöver ingen biljett utan reser gratis.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Morötterna
2019-04-28 11:20
#4

Okej, tack ändå! Dem får plats i en så det går :)

Herveaux
2019-04-28 11:21
#5

#4 Yay, vad skönt!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Svea&Sabina]2
2019-04-28 11:56
#6

Min mamma har tagit katten på bussen och det är inga problem att ha transportbur. Bara man sitter längst bak om ingen annan sitter där. Bor också i Uppsala så jag vet att man får ta transportburar på bussarna :)

Annons:
Morötterna
2019-04-28 12:43
#7

Tack! :D

Maleficum
2019-04-29 10:32
#8

Sveriges kaninvälfärds förening gjorde nyligen ett inlägg om transportstorlek på sin instagram https://www.instagram.com/p/Bwhq_lWlvMc/ (de har koll på lagarna och vad som gäller).

Så ska man följa det kan båda åka i en atlas 20 transport =) antar att de ju såklart är kompisar sen innan också ;)

Nu har jag inte åkt inom Uppsala men har åkt med kaniner och fåglar och hund på diverse kommunala transportmedel i Stockholm, Skåne och Västsverige utan problem (så länge man såklart följer reglerna för i vilka delar man får åka med djur).

Lycka till!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: