Annons:
Etikettallmänt
Läst 1023 ggr
Hollie1996
4/19/19, 10:17 AM

Två honor ihop

Vad har ni för erfarenheter av att sätta ihop två honkaniner?

Annons:
Linnea777
4/19/19, 11:02 AM
#1

Har ingen erfarenhet av det men tror det är mycket svårare att sätta ihop en hona och en hane. Men såklart är det väldigt individuellt och det kan gå jättebra även fast det är två honor. Är de kastrerade och släpps ihop på en stor yta är det mycket större chans att det går bra:)

Frosstis
4/19/19, 2:42 PM
#2

är de ungar går det super :) mina var ungar och de har vart ihop i två år nu. när de är ungar söker de trygghet i varandra

[Svea&Sabina]2
4/19/19, 4:20 PM
#3

Jag har två honor som är systrar och bott ihop hela sina liv, men på senaste tiden har dem börjat jucka och jaga varann så dem kan inte bo ihop. Om båda honorna är okastrerade kan det bli bråk, men om båda är kastrerade är det nog inte lika stor risk för dem att bråka.

Frosstis
4/20/19, 1:57 PM
#4

#3 bara för de juckar och jagar varandra behöver man inte sära på dem .. mina gör också det varje vår men det går över , det är vårkänslorna och hormoner som gör så och att visa vem som bestämmer.

Frosstis
4/20/19, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
[Svea&Sabina]2
4/21/19, 9:53 PM
#6

#4 Dem juckar och jagar inte varandra lite, utan dem springer runt som galningar och jagar varann när man släpper in dem till varann eller i Hage.

Annons:
Nea00
4/22/19, 3:00 PM
#7

Jag har två honkaniner ihop och anser inte att det är något problem. Dem gosar och myser med varandra ofta men ibland kan dem jucka och jaga varandra. Sedan så beror det ju också på vilka kaniner det är, men jag adopterade mina kaniner från grannen och då var dem redan ihopsatta :).

Mimmisco
4/22/19, 3:07 PM
#8

Har en kastrerad hane tillsammans med en okastrerad 8 årig hona och hanens båda döttrar tillsammans. Det går superbra och visst jagar de varan lite och visar vem som bestämmer men i det stora hela går allt superbra. De viktiga är bara att man släpper ihop de på en plats ingen har revir på.

Hollie1996
4/23/19, 12:16 AM
#9

Okej, vad tror ni om två kastrerade hanar och en hona ihop på väldigt stor yta med långsam ihopsättning? Båda hanarna är lugna och inte visat så mycket dominans, ytan är nästan 30 kvadratmeter som dom alltid bor på! Och är det någon risk med att kastrera en 5årig hankanin? Tänker på åldern

Hollie1996
4/23/19, 12:16 AM
#10

Okej, vad tror ni om två kastrerade hanar och en hona ihop på väldigt stor yta med långsam ihopsättning? Båda hanarna är lugna och inte visat så mycket dominans, ytan är nästan 30 kvadratmeter som dom alltid bor på! Och är det någon risk med att kastrera en 5årig hankanin? Tänker på åldern

Morötterna
4/23/19, 6:39 AM
#11

Du skulle kunna testa men själv skulle jag inte sätta ihop hanar med hanar.

Arcade-Foodie
4/23/19, 7:51 AM
#12

Du kan se, allting med kaniner beror på deras personligheter och om de passar ihop ☺️

[Svea&Sabina]2
4/23/19, 5:14 PM
#13

Det bästa är en hane och en hona eller en hane och flera honor. Man ska helst inte ha hanar ihop.

Annons:
Morötterna
4/23/19, 9:30 PM
#14

#12 men under stora hela ska man undvika hanar med hanar.

[Svea&Sabina]2
4/24/19, 7:18 AM
#15

#14 vet faktiskt inte

Arcade-Foodie
4/24/19, 7:34 AM
#16

#14 vet att man ska undvika men det kan fungera om båda är kastrerade, har rätt personligheter som passar varandra och stor yta att röra sig på. Det är de samma som att två honor inte steriliserade sätts ihop, så vet man aldrig om de kommer vara sams hela tiden.

Katti
4/25/19, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag är uppfödare sedan närmare 40 år och har mycket dålig erfarenhet av att ha honor ihop i bur. Jag skulle säga att det är i det närmaste omöjligt (pratar okastrerade nu!).

Ju större yta de har desto större chans att det kan fungera. Men då skulle jag säga att det är bättre med fler än två honor! Jag har upp till ett 10-tal honor ihop i en hästbox eller i hundgård ute och det går utmärkt! Det är viktigt att de har gott om ställen att gömma sig för varandra och saker att göra!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: