Annons:
Etikettallmänt
Läst 635 ggr
kaninälskarn
2019-04-18 11:38

Pälsallergitabletter

Hej jag har inte kollat om jag är allergisk men om jag skulle vara de undrar jag om de finns tabletter för pälsallergi mot kanin? Jag vet en kaninägare som varit allergisk men tagit tabletter och nu är hon inte längre allergisk. Jag har frågat henne om vilka tabletter hon tagit men hon har inte svarat. Jag är väldigt tacksam om jag får hjälp eller förslag. Mvh kaninälskarn

Annons:
MonicaLagerquist
2019-04-18 11:57
#1

Det finns att köpa på apoteket och som din läkare kan skriva ut. Själv äter jag citrezin mot pollen.hund och katt.

Stolt ägare till fem La permer

kaninälskarn
2019-04-19 10:26
#2

Ok tack. Finns de någon här på forumet som äter tabletter mot kanin?

91Marran
2019-04-19 12:17
#3

Jag åt tabletter mot möss. Det fungerade jättebra. Kan försöka ta reda på vad de heter.

Mvh
Mig

kaninälskarn
2019-04-20 14:12
#4

Ok tack :)

NinniH
2019-04-20 14:38
#5

Jag tror att det är individuellt vilket märke som passar. Jag har provat både Cetirizin, Loratadin och Kestine och de funkar ungefär likadant för min del. Just nu äter jag Vialerg, som innehåller samma verksamma ämne som i Cetirizin. Är inte allergisk emot kaninpäls, men däremot hö och pollen, katt, vissa hundraser och lite annat.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

AmandaEkegren
2019-04-21 11:33
#6

Det finns ingen medicin specifikt för kaninallergi. Du kan köpa receptfria antihistaminer (allergimedicin) på apoteket, exempelvis cetrizin, kestine, vialerg. Beroende på vad du har för symptom kan det också vara bra med nässpray med kortison. Fråga på apotek vad som passar dig. 

Har du konstaterad allergi? Vet du att det är päls du inte klarar, eller är det hö? Damm? Kvalster? Du bör prata med en läkare, och få undersökt vad du är allergisk mot. Beroende på vad det är kan det passa olika bra med olika mediciner.  

Det kan finnas andra saker som går att anpassa, som gör det lättare. Jag är själv gräsallergiger - och jag har fleece istället för halm, och hösilage istället för hö till min innekanin. Det hjälper mig hyfsat bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: