Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 452 ggr
lykta
4/15/19, 6:22 PM

Kastrera honkanin

Ska kastrera min honkanin om någon vecka, hade tänkt att hon ska få bo inne i mitt rum efter operationen. Temperatur skillnaden borde inte vara någon fara,  hon bor ute.  Vad ska man tänka på efter operationen? Hur länge ska hon bo inne? Material i buren? Hon är dvärgteddy och har halm i buren vanligtvis, ska det vara en slags matta som inte kan skada såret? Kan man ha sitthylla i buren eller är det risk att skada såret?

Annons:
Zav
4/16/19, 10:16 AM
#1

Ha critical care hemma och var hemma några dagar med henne efteråt om det går. Ha mycket sallad/örter som du kan locka i henne (se till att magen är van).
Kastrerade min dam för några månader sedan och hade svårt att få henne att börja äta. Ville undvika tvångsmatning men lite fick jag peta i henne när hon inte ens ville ha favoriten basilika. Hjälpte inte att hon skulle ha 1 spruta metacam och 2 sprutor magmedecin per dag i munnen..hon var inte glad på mig den veckan alls. Hon var inte glad öht..stackaren.

Men det gick bra och väldigt skönt att det är över och gjort.
Välj en bra veterinär.
Jag har fleece som botten då min är frigående inomhus, i toalådan hade jag samma som tidigare.

Upp till toppen
Annons: