Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 606 ggr
MontEverest
4/13/19, 7:52 PM

Kaninras?

Vilken kaninras skulle passa mig bäst? Vill ha en riktigt kelig kanin som gillar att bli klappad…dock ska den ändå kunna vara rätt aktiv och nyfiken. Gärna följa en som en hund. En social kanin som är en i familjen…

Annons:
Linnea0001
4/13/19, 8:32 PM
#1

De beror på om du vill ha en stor kanin. Har haft en belgisk jätte som gick lös i huset och var bästis med hundarna och oss. Annars tycker jag dvärgväduren men alla raser är fina på sitt sätt och nästan alla är sociala raser.

Thotis90
4/13/19, 8:33 PM
#2

Min dvärgvädurshane var väldigt kelig och han följde efter oss som en hund här hemma (han fick springa fritt). Han kom när man ropade på honom och hoppade ofta upp i soffan för att sitta i knät.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Arcade-Foodie
4/13/19, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jättekaniner är väldigt keliga men inte så aktiva medan de mindre raserna har mer fart. Kan spendera flera timmar med min jättekanin i soffan, tigger om uppmärksamhet och helt enkelt en extrem gosig kanin. Äger också en hermelin hur mysig som helst och tröstar alltid en när man är ledsen. Men ofta springer han omkring och leker, ger pussar men inga mysstunder förutom när det behövs. Alla mina hermeliner har varit som min är nu. Sen har man dvärgväduren som alla pratar om :)

MontEverest
4/13/19, 8:51 PM
#4

Har haft kanin tidigare, dvärgvädurar, omplaceringar/hemlösa och blandraser och stor rex. Omplaceringarna var inte så trevliga alls( vet inte vad de utsatts för tidigare) vissa blandraser var bitiga. Dvärgvädurarna var väldigt trevliga men rätt passiva oxå? Rex kaninerna var väldigt självständiga och kunde inte vara stilla länge. Utseende så gillar jag verkligen rexar och pälsen verkar så lättskött, annars så kan jag tänka mig vilken storlek som helst. Dock bor jag i en liten lägenhet. Vädurar med lite mer fart i kanske en rexsatin dvärgvädur??? Tror ni den skulle passa? Belgisk jätte tycker jag e jätte fina!! Berätta gärna mer om temperamentet o skötseln där.

Upp till toppen
Annons: