Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1619 ggr
[Svea&Sabina]2
4/13/19, 2:54 PM

Säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SÄLJES På grund av att jag, Sabina och Svea inte passar ihop vill jag hitta ett nytt hem där dem kan fortsätta tränas i hantering. Kön: hona Födda: 2018-03-26 Färg: viltgul, manteltecknad viltgul - Sabina och Svea är systrar och kommer från Trollsländans kaninuppfödning (S-kull). Dem har alltid bott ihop men på senaste tiden har Svea blivit jobbig mot Sabina och därför har dem flyttat isär under några veckor, men löser sig säkert med kastrering på båda två. Dem bor i en inhägnad och jag kommer se till att dem fortsätter bo stort. Dem vill bo utomhus, alltså säljs dem inte som innekaniner. Svea är världens snällaste och skulle aldrig göra något ont, hon har aldrig bitit någon. Hon kommer fram direkt, vill ha uppmärksamhet och ska alltid vara med när buren städas. Hon kan vara svårfångad, men vi tränar på det varje dag och ger framsteg. Hon kan även sprattla till i famnen då hon inte tycker om att sitta still, men hon har blivit mycket bättre med det. Sabina är världens snällaste och skulle aldrig göra något ont, hon har aldrig bitit någon. Hon är alltid först med att komma fram, vill ha mycket gos, hoppar gärna upp i knät och vill alltid vara med. Hon kan vara svårfångad och tycker inte om att sitta still i famnen, men hon har gett stora framsteg. Sabina har hopptränat några gånger och hoppar fint, så hon skulle nog passa som hoppkanin för den som är intresserad. Jag är väldigt noga med vart dem hamnar då dem betyder väldigt mycket för mig. På grund av platsbrist behöver vi hitta ett hem inom en månad. INGA NYBÖRJARKANINER Finns i Uppsala Kontakta mig på DM för mer information 😊

Annons:
Villekaninen
4/14/19, 8:01 PM
#1

Nämen, hade aldrig trott att du skulle sälja Svea och Sabina. Hur är det med Zingo då? Ska han också säljas? 🤔

Morötterna
4/14/19, 8:19 PM
#2

#1 hon kommer inte sälja Zingo 🙂

[Svea&Sabina]2
4/15/19, 10:32 AM
#3

#1 nej, varför skulle jag det?

[EM_L]
4/15/19, 8:36 PM
#4

Hoppas att dem får ett trevligt hem med någon som har mer tid för dem!

[Svea&Sabina]2
4/16/19, 10:43 AM
#5

#4 Det hoppas jag med! Tyvärr är ingen intresserad hittills :( Jag har läst om ett ställe i Stockholm där man kan lämna sina kaniner och dem bor i stora inhägnader, det hade varit perfekt. Men jag vet inte vad stället heter ;(

anonympajas
4/16/19, 10:48 AM
#6

#5 vänta hellre tills du hittar ett bra hem. Du har väl inte brottom med att slänga ut kaninerna?

Annons:
[Svea&Sabina]2
4/16/19, 6:04 PM
#7

#6 egentligen är det ganska bråttom eftersom jag har en drömkanin jag vill lägga intresse på, men jag kan inte göra det fören dem är sålda. Jag har ett bra hem på g, men jag säger inte för mycket för det blir säkert inte av

[Svea&Sabina]2
4/16/19, 6:04 PM
#8

Och det är klart jag väntar tills jag hittar ett bra hem, jag har redan sagt nej till två.

Villekaninen
4/16/19, 7:39 PM
#9

Ska du sälja Svea och Sabina för att lägga intresse på en kanin det inte är 100% att du får?

[EM_L]
4/17/19, 10:30 AM
#10

Det låter kanske konstigt att du ska sälja dem för att lägga intresse på en drömkanin. Ganska så oansvarigt att sälja dem bara för att man inte kan lära sig att hantera dem…

[Svea&Sabina]2
4/17/19, 12:27 PM
#11

Jag säljer inte kaninerna för att lägga intresse på en annan kanin. Jag behåller dem tills dem hittar ett bra hem. Vi funkar inte ihop och dem behöver komma till ett hem där dem kan fortsätta tränas inom hantering. Herregud, att man alltid ska behöva förklara sig. Jag ska gå helt över på hoppkaniner och får inte ha fler än tre kaniner just nu.

Arcade-Foodie
4/17/19, 12:54 PM
#12

Synd att du bodde så långt bort från mig, har två kastrerade hanar i olika burar och damen här hemma har helt och hållet skrämt iväg hanarna xD Hoppas att de hittar bra hem 😊

Morötterna
4/17/19, 1:37 PM
#13

#12 transport är nog inget problem :)

Annons:
[EM_L]
4/17/19, 2:51 PM
#14

#12 Vart bor du?

Om inte annat ifall det går så kan säljaren och köparen köra halva vägen var och mötas på mitten. Så blir resan kortare både för kanin och människa. För då kan kaninerna komma ut därimellan.

Arcade-Foodie
4/17/19, 3:01 PM
#15

Bor i Göteborg, så resan blir för lång :)

Arcade-Foodie
4/17/19, 3:11 PM
#16

Sen är det inte säkert att de skulle kunna gå med hanarna. Då ena hanen är väldigt rädd av sig och behöver vara med trygga kaniner, då hans syn är dålig.

Villekaninen
4/17/19, 7:29 PM
#17

Även om du bara ska satsa på hoppning tycker jag fortfarande det är lite dumt att sälja 2 så fina kaniner, hade du jobbat lite med dom varje dag hade dom kunnat bli supersociala och ni hade kunnat träna hoppning och ni hade kunnat komma långt. 😶

Calcifer
4/17/19, 8:57 PM
#18

Är inte förvånad, men glad över att du äntligen bestämt dig för att ge dem ett nytt hem. Hemskt trist dock att du omedelbart tänker ersätta dem med en ny kanin. Hoppas du hittar en bra ny ägare, och att du ställer rimliga krav och inte skyndar på för att få ut dem så du kan ta hem nästa kanin.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]2
4/18/19, 10:09 PM
#19

#17 #18 Jag tänker inte sälja Svea och Sabina för att ersätta dem med en ny kanin. Vi funkar inte ihop och dem behöver komma till en ägare som kan träna dem i hanteringen eftersom jag inte lyckats. Kan ni sluta hålla på och se mig som en dålig ägare? Det bästa för mig och kaninerna är att dem får komma till ett hem där en mer erfaren person kan träna dem i hantering. iFokus ska vara en trevlig och trygg plats, men här vågar man knappt lägga upp ett inlägg eller kommentar för det är alltid personer som ska ”hoppa på en”. Ni trycker ner personer och får dem att känna sig som dåliga ägare. Jag vet att ni vill djurets bästa, men snälla, kom på bättre sätt att skriva på så personer inte blir ledsna. Ni fick en person att svära och hota på den hör sidan, varför gör ni så? Försök vara sjysta. Jag tar åt mig av allt positivt ni skriver och försöker hjälpa mig med, men ibland får ni en att må dåligt och känna sig som en dålig ägare. Jag vill inte längre lägga upp inlägg när jag behöver hjälp eftersom jag blir ”nedtryckt” på nästan alla mina inlägg. Och säg inte att ni vill djurens bästa, för det förstår jag redan, men ni kan ju skriva lite vänligare. Visst, jag vet inte hur ni säger det eller hur era ansiktsuttryck ser ut när ni skriver, men det känns som att man blir påhoppad för att vara en dålig ägare här ibland. Jag vet att vi inte tagit djuren till veterinär samma timme dem visat att dem mått dåligt, men det har hänt två gånger och alla är nybörjare någon gång och förstår inte allvaret. Bara för att det har hänt med en hamster och en katt betyder det inte att vi tar dåligt hand om våra djur. Ni sätter er fast vid en sak och varje gång jag skriver ett inlägg ska ni komma tillbaka till det som hände för 1 år sedan. Kan ni inte gå vidare någon gång? Det är en specifik person här på iFokus som jag får en klump i magen av varje gång jag ser att kontot kommenterat, för jag vet vad kontot skrivit innan jag läst det.

silverfiisk
4/19/19, 1:03 AM
#20

Jag tycker att det är moget av dig att försöka hitta ett bättre hem till kaninerna. Även om det känns jobbigt så tror jag att det är rätt beslut om du inte har tiden eller viljan att träna kaninerna. Hoppas att du hittar ett bra hem till dom och att du kanske hittar en kanin som passar dig bättre i framtiden. Jag tror att folk reagerar på grund av det du skrev i #6, att det är bråttom för att du har hittat en annan kanin. Sen skrev du även att ingen är intresserad, och samma dag skrev du att du hade sagt nej till två. Hur som helst, jag hoppas att det löser sig och blir bra. Lycka till!

Annons:
Calcifer
4/19/19, 9:32 AM
#21

I så fall tror jag du helt enkelt får jobba på hur du uttrycker dig. Ibland skriver du på ett sätt som utan tvekan får det att låta som om du inte bryr dig om deras bästa, inte orkar se till att de får vad de förtjänar, och att du anser att kaniner är slit och slängvara eftersom du ska göra dig av med några för att ersätta med en ny.

Det kanske absolut inte är så du menar, men i så fall kanske du bör läsa igenom varje inlägg innan du postar det för att vara säker på att du verkligen beskriver saker korrekt och inte lämnar rum för missförstånd. 

Det kan vara skitsvårt att uttrycka sig bra i text ibland, speciellt om man t:ex är irriterad eller så. Men ja, om du ibland skriver saker som inte alls stämmer får du nog försöka jobba på den biten. Så slipper du få folk som hoppar in i dina trådar och reagerar som de gör.

Jag tycker också det är jättebra att du ska sälja kaninerna om det inte fungerar som det borde. Det är ett moget beslut.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]2
4/19/19, 1:46 PM
#22

#20 Jo jag vet. Tidigare var det en unge jag ville lägga intresse på men kunde inte förens Svea och Sabina blir sålda, men jag säljer dem inte för att skaffa en ny kanin. Jag har länge tänk på att hitta ett nytt hem till dem eftersom jag inte kan lägga all tid på att träna dem för jag har också en hane som behöver mycket tid för han blivit osocial när jag lagt all tid på Svea och Sabina och jag behöver stärka band med honom innan vi kommer ut på bannorna

[Svea&Sabina]2
4/19/19, 1:47 PM
#23

#21 Tack

Morötterna
4/21/19, 7:25 PM
#24

hur går det? 😃

[Svea&Sabina]2
5/3/19, 4:23 PM
#25

Dem finns fortfarande till salu

Upp till toppen
Annons: