Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 515 ggr
Pixielilo
2019-04-04 09:47

Kissproblem!

Blir galen! Båda tjejerna var rumsrena och kissade på låda tills för några veckor sedan. Nu har toaletten tydligen flyttats till min säng. Jag har lagt vaxduk på för att skydda och för att jag faktiskt tänkte att det skulle göra det mindre mysigt att gå där. Det skiter dom högaktnigsfullt i. Både bildligt och bokstavligen. Jag tvättar med ättiksprit varje dag, det skiter dom i. I helgen flyttar dom till ett annat rum så då är sängproblemet löst men i juni flyttar vi till ny lägenhet så då kommer dom vara lösa i hela lägenheten. Nu oroar jag mig för soffan… nån ide på hur man kan få terroristerna att återvända till lådan? Alla tips? mottages tacksamt!

Annons:
Arcade-Foodie
2019-04-04 10:39
#1

Bästa är att kastrera, mina slutade att markera revir då. Fungerar att ha en filt som doftar som dem eller ha en låda på sängen :)

Pixielilo
2019-04-04 11:00
#2

Dom är bara dryga fyra månader så inte gamla nog att kastrera. Tänker att dom däremot kommit i tonåren och detta är nån form av revolt. Hoppas att dom återvänder till låda automatiskt när dom får spendera några veckor i ett mer ”kalt” rum men tänker mer hur man ska kunna förebygga så dom inte förstör nya soffan.

Morötterna
2019-04-04 11:08
#3

Dem börjar bli könsmogna… det är normalt att dem slutar vara rumsrena. Ni kanske kan ha dem i bara ett rum i början?

Arcade-Foodie
2019-04-04 11:34
#4

Även fast de är könsmogna så kan detta beteende stanna kvar. Men det hjälper att ha saker som doftar som dem och ha en toalätt på sängen. Hade själv samma problem med mina.

Morötterna
2019-04-04 11:52
#5

Ja det är klart, alla kaniner blir inte rumsrena. Menar att fast dem vart det brukar alla hormoner störa så dem inte blir rumsrena. Lycka till!

Pixielilo
2019-04-04 17:48
#6

Tack snälla för alla svar. Torkade hela vaxduken med citronsyra och ättika samt stänkte lite ättika över den efteråt. Ska skaffa blomspruta men än så länge inget kiss i sängen 🙏

Annons:
Upp till toppen
Annons: