Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 532 ggr
Kanine
2019-04-02 20:38

Går det att ta en kull när honan inte går att lyfta

Hej min hona har jag problem med att bära upp. Jag undrar om man måst kunna det för att skaffa en kull hon är inte skygg eller något utan gillar inte att bli uppburen tacksam för svar

Annons:
anonympajas
2019-04-02 20:47
#1

Bäst att allt sitter innan man skaffar kull. Varför vill du skaffa kull? Man ska inte föra småkaniner till världen bara för att det är kul :D

[Svea&Sabina]2
2019-04-02 22:10
#2

Om kaninen haft problem med uppburning sedan födsel kan ungarna ta efter, så det spelar inte roll om du tränar bort det nu. Ungarna tar efter hur hon har varit som ung. Jag personligen skulle inte ta en kull på svårhanterade djur då ungarna oftast tar efter. Så är det med mina honor, föräldrarna är sprattliga och ungarna har tagit efter och är lika sprattliga och svårfångade.

Kanine
2019-04-02 22:19
#3

#2 hon har blivit rädd nu under senare efter att hon ramlade ner från en sak men har varit lätt att lyfta innan hon är just nu 7 månader

Arcade-Foodie
2019-04-02 23:03
#4

#2 Myclet beror på hur föräldrarna är men personlighet och hantering spelar mer roll. Inte exakt som att jag ärver mina föräldrars beteende, utan det är något man lär sig och formar sig efter. Ja, vissa kaniner kan vara svårare att jobba med. De kräver tid men så länge de lär sig från positiv förstärkning så går det bra. Uppburen är inget någon kanin gillar att göra, då detta är onaturligt och väldigt läbbigt för en kanin. Man som ägare får träna dem att bli vana med det. Det går bra Att ta en kull på henne enligt mig, då hon har bara varit med om något som har skrämt henne —-> hon blivit rädd. Men det går att träna bort genom att visa det är inget farligt. Enligt dig har hon bra humör och beteende, så är det ingen fara.

Upp till toppen
Annons: