Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 513 ggr
Arcade-Foodie
2019-04-02 16:21

Spara pengar

Hej Behöver tips? på hur man kan spara sina pengar, på sina kaniner. Just nu spenderar jag 1000 kr per månad och min inkomst är 3000 kr från CSN. Man kan säga min budget är väldigt liten, då jag har andra utkostnader som käkar upp mina pengar med. Vilket gör det svårt att spara, min budget till kaninerna är i princip slut. Då jag har kastrerat en hane och en kanin fick åka in till veterinären + mediciner förra månaden. Så vill sänka deras kostnader, så jag kan lägga undan pengar eller hitta på något annat för pengarna. Ge gärna tips? på bra foder, det man kan använda i lådan mm

Annons:
anonympajas
2019-04-02 17:10
#1

Ett bra tips? vid städning är att städa varje dag istället för att storstäda en gång i veckan. Städar man varje dag behöver man inte slänga lika mycket burmatrerial (blir även fräschare om man städar varje dag hahah). Köp även hö från en bonde. Vi köpte förut hö från djurmagasinet, en stor svart påse kostade typ 150 kronor, hos bonden får vi en hel bal (typ 3 stora svarta påsar) för 50 kronor 😊 tjänar in en massa stålar på det

Arcade-Foodie
2019-04-02 17:51
#2

Mina kaniner går på låda, så det blir inte mycket som slängs. Städar lådorna en gång i veckan för de mindre kaninerna medan min fransk vädur städar jag varannan dag. Kommer köpa från bonde, men har haft svårt att hitta någon i närheten som säljer hö. Men ska leta under sommaren och fylla garaget med hö :) Hälften av kostnaden går till hö, då en av mina kaniner blir väldigt lätt dåligt i magen. Så extrem kräsen. När det kommer till hö. Tack för tipsen. Har du något bra strö som inte kostar så mycket ^^

Malin.s
2019-04-02 21:05
#3

På granngården finns det en stor säck med strö(det är till för hästar) som kostar ca 79 kr

Villekaninen
2019-04-02 22:01
#4

Jag använder fleece som Bottenmaterial 😊 Bättre för naturen,skonsamt för tassarna och lätt att tvätta. Billigare en spån också eftersom man bara behöver köpa det 1 gång. Men till din Stora franska får du nog lägga något skumgummi under eller något liknande så det blir extra mjukt för bjässen 🙂 Använder inte heller Kutterspån efter som det kan ge en skadlig effekt på levern (väldigt liten) men låter endå bli att använda det 😊

Arcade-Foodie
2019-04-02 22:52
#5

Innekaninen har fleece som bur material, men behöver tips? på bra strö i låderna. Kan inte ha något som dammar mycket, då kommer en av mina kaniner få problem med tårkanalerna. Min franskvädur är ute men hon har en filt på hyllan hon sover på och ett rum fylld med halm. Tänkte kanske köpa hampa matta, har någon av er erfarenhet av de. Tänkte ha det ute då, en av kaninerna gillar att gnaga.

Upp till toppen
Annons: