Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1007 ggr
Rori
3/29/19, 3:44 PM

Min Rexkanin har skadat örat! Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Mina två honor började bråka och så blev det så olyckligt att ena tjejens öra slets av.. Man ser skelettet 😭 Hon skrek till lite lätt men sen var det inge mer. Såklart separerade jag de så fort jag kunde men nu undrar jag ju såklart hur det ska gå med hennes öra. Vad tror ni? 😢

Annons:
frer
3/29/19, 5:02 PM
#1

Det läker sig tror jag, bred på en gång LHP kräm (antibakteriell) och gör inget mer (lägg inte på bandage), huden och pälsen kommer växa tillbaka på 1.5 mån, om du har delen kvar (lägg den i fuktig trasa i en plastpåse och lägg plastpåsen i kallt vatten) kan en veterinär sy tillbaka den, och låt dem aldrig mer vara tillsammans, liknande hände mina kaniner när de vara i samma bur, det blev bråk medan jag var ute. Nu är alla mina kaniner i varsin  bur som står vägg vid vägg och mår bra. Jag rastar dem istället så de har det socialt med mig.

Morötterna
3/29/19, 5:03 PM
#2

Ring kaninkunnig veterinär.

Uppkatten
3/29/19, 5:15 PM
#3

Kontakta veterinär.  Enligt djurskyddslagen är du skyldig att skydda ditt djur mot onödigt lidande. Det innebär att du inte kan förlita dig till råd om huskurer o s v, utan veterinär skall kontaktas.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Rori
3/29/19, 5:31 PM
#4

Tack för svar! Självklart ska jag ta kontakt med veterinär men finns ingen där jag bor nu under helgen.

Uppkatten
3/29/19, 5:36 PM
#5

Det finns något som heter FirstVet dit man kan ringa https://firstvet.com/sv

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Linnea0001
3/31/19, 2:39 PM
#6

#5 gav dig ett bra tips?.

Annons:
Upp till toppen
Annons: