Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 803 ggr
MoasKaninNamn
3/29/19, 8:53 AM

Kanin.

Om ni vill ha en bra hälsa på era kaniner så kom ihåg att ge lagom mycket mat! ge ABSOULT inte så mycket frön till din kanin, samt grönsaker, kaniner mår inte bra av att äta mycket av det, utan håll dig till lite grönsaker, lite frön. Pellets är bra! jag ger min kanin lagomt mycket pellets pär dag! samt vatten förstås! MVH<3

Annons:
Morötterna
3/29/19, 9:37 AM
#1

Och hö, man behöver absolut inte pellets. Pellets är inte altid bra. Dem flesta kaniner klarar sig perfekt utan pellets medans vissa behöver det. Den ska ha tillgång till hö HELA TIDEN.

MoasKaninNamn
3/29/19, 2:59 PM
#2

Jag har massor av hö

Zav
3/30/19, 5:25 PM
#3

Grönsaker och rotfrukter kan det bli för mycket av, men bladgrönt kan inte ges för mycket - så länge magen är van :)
(försiktighet vid gasbildande bladgrönt bara).

Min dvärgkorsning får två pelletsbitar när den andra får en hel skål, för annars tycker jag synd om honom. Den andra är en växande jätte och behöver pellets i mängder. Självklart har båda hö.

Men du har helt rätt #0, för mycket mat som gör dem feta är inte snällt. Lagom är bäst. Och mycket yta för Motion och rörelse.

MoasKaninNamn
4/3/19, 10:33 AM
#4

MIN KANIN E AS FET XD

Morötterna
4/3/19, 11:03 AM
#5

Det är INTE bra isf….

tixEntry
4/4/19, 2:34 PM
#6

#4 Vad får den för mat?

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
MoasKaninNamn
4/5/19, 2:01 PM
#7

Jag bara skojar. min kanin är lagom. Jag ger min kanin Vatten, Hö, Pellets och gräs osv.

Morötterna
4/5/19, 5:54 PM
#8

TS kolla inkorg :)

Upp till toppen
Annons: