Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1026 ggr
Arcade-Foodie
3/25/19, 7:58 PM

Hur spenderar ni tid med era kaniner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ☺️ Tycker det vore roligt att höra hur ni spenderar tid med era sötnosar. Vad brukar ni göra med era kaniner, när ni/ er familj umgås med eran kanin. Själv äger jag 3 olika kaniner med helt underbara personligheter. Alla i min familj har någon favorit av kaninerna. Först har jag Odin, en liten hermelin herre som är frigående inne. Han är mina föräldrars favorit och får alltid godnatt pussar från min mamma innan hon går och lägger sig och min pappa smyger godbitar till honom under matbordet. Han springer fort och gömmer sig med maten, då han vet jag och min lillebror kommer ta bort hans godbit. Andra kaninen är Lilja, en fransk vädur dam fylld av mys och kärlek. Hon bor ute i en utebur, då hon inte trivdes att vara inne under nätterna. Hon är min lillebrors favorit och han älskar att gosa med henne. Nu när hon börjat fälla så får hon komma in och mysa med mig eller min lillebror, varje dag. Tredje kaninen är Toste en dvärgvädur mix, som har lite dålig syn. Vilket gör honom väldigt hoppig och lätt skrämd. Han är en kanin fylld med energi och mys, han är också en expert på att rymma. Han säger aldrig nej till att mysa i soffan men han vill oftast bara vara för sig själv. En riktig rolig kanin att kolla på när han sover, då hans svans alltid rör sig, ibland springer hans små söta ben eller slickar han sig runt munnen, så han måste ha härliga drömmar.

Annons:
Morötterna
3/25/19, 8:17 PM
#1

När jag inte har gips brukar jag gå på promenader, hoppa, trickträning, bara mysa i soffan eller sitta i deras Hage och göra läxor. På sommaren gör jag samma men då brukar jag sitta på balkongen :)

anonympajas
3/26/19, 10:00 AM
#2

Just nu är jag fett depprimerad så har inte kunnat umgås så mycket med dem.. Men eftersom jag i vanliga fall är en väldigt kreativ person brukar jag spendera minst 1h på kvällarna med att snickra ihop något egentligen helt onödigt till kaninerna. Städar även väldigt ofta så då spenderar vi tid tillsammans. Brukar bli flera timmar om dagen men som sagt mår inte bra just nu så det blir bara typ 30 min…

Maleficum
3/26/19, 10:51 AM
#3

Eftersom Kenzie är helt frigående här hemma är det snarare han som spenderar tid med mig än tvärt om :P

Vissa dagar är han superkelig och vill ha gos hela tiden eller hänga efter mig vad jag än gör (ofta om det är regnigt ute eller mycket snö eftersom han inte gillar att vara på tomten då), andra dagar föredrar han att skutta in och ut på tomten (har alltid öppet när jag är hemma så han kan gå in och ut som han vill) och vissa dagar får jag knappt komma nära.

Så umgänget blir varierat och främst på hans villkor. Nu är han ju angora så klipper honom regelbundet och brukar passa på att ha lite extra gos stund med honom då.

Sommartid när vi är på landet så är han ute på stora gräsmattan i Hage vid fint väder. Brukar passa på att gosa med honom så fort man går förbi, vid dåligt väder och kvällar/nätter bor han i min frigga med mig (har tillgång till en mindre Hage i anslutning) så då kommer han ibland upp i sängen på natten eller väcker mig för att få gos. Min brorsdotter (och när min kompis barn är nere på besök) så får han en hel del "godis" som dem springer runt och plockar och matar med :P Riktigt varma dagar så sitter vi inne i kylan (AC) och gosar för att svalka ner oss.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: