Annons:
Etikettallmänt
Läst 620 ggr
Namiko
3/25/19, 4:52 PM

Möt Kelvin

Kelvin är en lejonhuvad, rexpälsad dvärgvädur som blir 2 år i sommar och han har bott hos mig i snart 3 månader. Han köptes som en hona och misstaget upptäcktes inte förrän hanen han bodde med, som var större och starkare, attackerade Kelvin när han blev könsmogen. Han har lite skavanker efter det, främst på öronen, men det är inget han lider av. Det är ju populärt med hål i öronen.

Hans favoritkompis är min katt Tira, men jag tror inte att det är besvarat. Hon är jättebra att gömma sig bakom, dom hänger vid vattenskålen och har han tur så får han ligga nära. Men inte för nära, då går hon iväg, tråkmånsen, han vill ju bara gosa lite.

Det dröjde inte länge efter att Kelvin flyttat in innan jag insåg att jag hittat en väldigt speciell kanin. Han kan komma flygandes upp i sängen för att tigga gos Spela roll om det ligger en katt eller hund i vägen, det är dom som ska flytta på sig så Kelvin får plats annars får dom skylla sig själva om han kliver på dom. Sängen är också bästa stället att rusa runt på och göra glädjeskutt. Helst ska täcket vara lagt åt sidan då, men ibland händer det även om jag råkar ligga där och försöker sova. Då och då kan sängen användas till att sovas i också.

Han är en ganska duktig jägare också. Senast igår satt han och gömde sig i en kartong i väntan på att ett byte skulle vandra förbi. Kålen hann knappt landa innan han hade hoppat på den och drog in den i kartongen för att äta. Det här upprepas varje gång det är friflygande grönsaker i hemmet. Så fort dom landar tar han sin chans och attackerar bytet.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Carmarino
3/25/19, 5:51 PM
#1

Så härligt att se hur bra de kommer överens alla tre. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Namiko
6/19/19, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Teffex har kommit fram till att Kelvin är en utmärkt kudde.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: