Annons:
Etikettnamnförslag
Läst 1467 ggr
MoasKaninNamn
3/25/19, 2:08 PM

Moas Kanin Namn!

Hej! Har du svårt att bestämma kanin namn och andra djur namn? Här kommer hjälpen i Nörden! Detta är Dagens Förslag, Såklart så kommer det båda hona och hane namn! Nu börjar vi! Hona:  Ali, Anni, Bea, Bullan, Bulle. Bella, Cea, Coze, Dan, Dane, Elsa, Elize, Elise, Elisabeth, Emma, Feli, Felici, Flissan, Fniss, Geisha, Greta, Grå, Gabbe, Gabrill. Heliza! Hoppas du hittar något som kan passa din kanin! Kommer självklart mer namn! Själv så har jag en kanin vid namn Iza! Hon ska ha en kull, själv har jag svårt att välja namn! MVH Moas Kanin Namn! (Iza's Ungar kan behöva ägare om alla inte kommer till ett bra hem, är du intreseerad! bara säg till så kan du få nummer när ungarna har kommit! OPS! DOM MÅSTE BLI TILLRÄCKLIGT GAMLA INNAN HÄMTNING!!)

Annons:
Morötterna
3/25/19, 3:10 PM
#1

Kul med namn förslag :) Ras på ungarna? Stamtavla? HB? Vart finns dem? Temperament på föräldrar? Utställning? Hoppning? Bara kel?

MoasKaninNamn
3/27/19, 10:33 AM
#2

Det är Dvärgvädur, Stamtavla: Moa Richter Törnqivst, Adress: Järbo kungsforsvägen 30! Sandvikens Kommun! Det är en grå kanin (Mamman) och pappan svart/vit!

Linnea0001
3/27/19, 4:32 PM
#3

Stamtavla? Tror du missuppfattat det

CorneliaAndersson
3/28/19, 6:17 PM
#4

Fint med tips? på kaninnamn!

Har sett din andra tråd.

En stamtavla kan endast kaninens uppfödare skriva. Denna måste också vara medlem i SKAF.

Är kaninen inte godkänd för utställning så kan den istället ha ett härstamningsbevis. Ett sådant kan vem som helst skriva.

En stamtavla och ett härstamningsbevis ska innehålla följande:

Kaninen själv. Antal ungar i kullen som kaninen föddes i. Antal färger. Kaninens färg. osv. osv. Även då vem uppfödaren är etc.

Sedan då info om mamman, pappan, morföräldrar samt farföräldrar. Kan man få ännu längre bak i ledet så är det bättre.

Att din kanins 'stamtavla' är ett namn är inte korrekt.

Jag har läst att du har stor koll, och läst på mycket. Min fråga till dig är: Om du nu har så stor koll, hur kan du välja att avla på en kanin från en djuraffär?

Du kan inte ha skaffat en stamtavla bara sådär, den måste du ha fått ifrån kaninens uppfödare.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

MoasKaninNamn
3/29/19, 8:46 AM
#5

Jag förstår vad du menar, jag är ganska ung. men tack för tipsen. Min mamma är en bra djurvän och hon köpte alltså en kanin till mig, Jag är säker på att hon tog kontakt med tidigare ägare

Jag tycker verkligen att du har rätt, men jag är säker på att jag, samt mamma har full koll på kaniner, vi har alltså haft 17 kaniner. du behöver inte oroa dig!

Linnea777
3/29/19, 2:33 PM
#6

Om din mamma  har bra koll på kaniner varför väljer hon då att köpa en kanin från en djuraffär?  Och varför låter hon dig då planera en kull på din kanin, när du själv säger att du är ganska ung?

Annons:
MoasKaninNamn
3/29/19, 2:58 PM
#7

För att jag köper inte kaniner från andra, Bättre att hjälpa kaniner som behöver bli köpta

Arcade-Foodie
3/29/19, 3:11 PM
#8

Tror många är emot att köpa kaniner från djuraffär, för att så länge det finns folk som köper kommer de fortsätta sälja dom i butikerna. Även fast jag köpt kaniner från andra, är de omplacering kaniner som behöver nytt hem, bara en av mina kaniner var en kaninunge och från uppfödare. Men hoppas att allting går bra för din hona och att du får fina ungar ☺️

Arcade-Foodie
3/29/19, 3:13 PM
#9

Namn tips?, kör på film teman eller fornnordiska namn som har någon betydelse. Och försök match de olika namnen till kaninens personlighet ☺️ Så gör jag och min bror när vi tänker ut namn till kaninerna.

Upp till toppen
Annons: