Annons:
Etikettallmänt
Läst 800 ggr
evelinabelle
2019-03-16 20:43

Vad är bäst att ha i toalettlådan?

Hej! Har ni tips? på vad som är bäst att ha i kaninens toalettlåda, något som suger åt sig och samlar åt sig lukt bra. Länka gärna vad ni använder / bifoga bilder :)

Annons:
Maleficum
2019-03-16 20:50
#1

Kör just nu på krossad halmpellets (egentligen stallströ). Tycker det funkar toppen, suger upp bra och luktar inget (förrän man börjar rota i det). Klumpar sig något så är lätt att bara ta ut dem kissiga fläckarna och sen använda kattspade för plupparna så det blir drygt.

Annars älskar jag torv också, blir ju dock dammigt om man har det inne vilket är mindre skoj men håller också lukt bra!

Min kompis kör på öko plus och det är också super och enkelt att använda kattspade till (fastnar dock lätt i pälsen på min angora, därför har jag inte det till honom och det är knepigare att städa i den när man måste ha ett lager halm eller hö ovanpå).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Svea&Sabina]2
2019-03-16 22:57
#2

Just nu använder jag halmpellets i lådorna eftersom stallpelletsen är slut överallt. Annars rekomenderar jag Stallpellets från granngården för det är billigt och ljust o fräscht. 59kr för 17 kg tror jag det är och det är ju superbilligt för allt man får. Två säckar räckte två månader får mina tre kaniner, så man behöver inte köpa ofta om man har få kaniner.

KarinHa
2019-03-18 01:50
#3

Använde krossad halmpellets från granngården. 119kr för 20 kg. Det räckte länge, då man inte behövde mycket. Minimal lukt!

https://www.granngarden.se/halmpellets-strohfelder-krossad-20-kg-butikspris/p/1250504

anonympajas
2019-03-18 14:30
#4

Använder toalett. Tror att de egentligen är t katter men det funkar bra. Gjort av papper o suger åt sig bra. Luktar inte så mkt heller

evelinabelle
2019-03-19 01:50
#5

tack så mycket för tipsen!

Eee321örn
2019-03-19 15:22
#6

Jag använder vanligt spån i min toa. De funkar toppen. Känner inte av att de luktar av kisset

Annons:
[Svea&Sabina]2
2019-03-19 17:16
#7

#6 fördelen med att ha olika underlag i bur och låda är att kaninen lär sig vilket underlag den ska göra sina behov i.

Upp till toppen
Annons: