Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 469 ggr
Arcade-Foodie
2019-03-15 08:53

Ändrat beteende efter kastrering

Hur lång tid tar det tills ens kanin får tillbaka deras personlighet igen efter en kastrering. Min hane som jag kastrerade denna vecka, har börjat göra utfall mot min lillebror. Han har aldrig innan attackerat en människa innan. Första gången jag har sätt honom göra utfall, mot någon person. Han brukar alltid springa upp till en och ge pussar, när någon person är i närheten. Så hans beteende är annorlunda. Tror inte han har jätteont som för någon dag sen, då han har börjat göra glädjeskutt och leker i buren. Han leker alltid i buren på morgonen och natten, han gör sina floppar och hopp. Så undrar när han blir som vanligt igen. Vill inte att familjen ska vara rädd att bli biten.

Annons:
Villekaninen
2019-03-15 11:02
#1

låt det ta sin tid, hormonerna försvinner oftast 7 dagar efter kastrering :)

Morötterna
2019-03-15 11:53
#2

#1 7? Kanske skiljer så mycket på hona och hane, veterinären hos mig så några veckor. Och har läst några veckor även för hanar.

Villekaninen
2019-03-15 13:32
#3

#2 menar att hormonerna börjar försvinna efter 7 dagar, för alla att försvinna tar det någon vecka. :)

[Svea&Sabina]2
2019-03-15 18:13
#4

Min hane kastrerades för 1 månad sedan och han är precis som vanligt, bara att han blivit rumsren och det är sjukt skönt :) Kaniner ändrar oftast beteende efter kastrering, men inte åt det aggressiva hållet. Det är ju därför många kastrerar för att få bort det. Han kanske är så nu efter men det kanske försvinner efter några veckor.

Arcade-Foodie
2019-03-15 20:34
#5

Tror det kommer försvinna då, han har aldrig varit en aggressiv kanin. Har haft honom i snart 2 år, så känner hans personlighet väldigt bra och vilka rutiner han har :3 Så får vänta några dagar tills han blir som vanligt.

Upp till toppen
Annons: