Annons:
Etikettallmänt
Läst 729 ggr
anonympajas
2019-03-12 21:19

depprimerad? ung hane?

Hej. Min älskade hankanin gick bort förra veckan.

 Våran hona (de bodde inte tillsammans då hanen  inte var kastrerad, men de skulle flytta ihop. De satt tätt intill varandra me galler imellan) verkar vara deppad efter det… Hon lämnar knappt hennes håla som hon byggt i våran vedbod.  Är aldrig ute i snön. Tror ni hon kan va depprimrad?

Vi fick idag ett samtal om att det finns en hane som behöver ett nytt hem, han är kastrerad men vi vet inte hur gammal han är. Enligt ägarna bra temperament och väldigt glad. Vi ska fara och kolla på honom imorgon, kanske vi tar med honom hem. Har då två frågor: 1, tror ni att han går ihop med honan (3 år) även om han är lite yngre? Han ser ganska ung ut. 2: Om de nu går helt ok tillsammans, när kan man som tidigigast låta de träffas? asså på en neutralmark bara? xoxo

Annons:
-Aida-
2019-03-12 22:31
#1

Är hanen kastrerad spelar de ingen roll. Hade låtit dom träffas direkt isåfall, de ska inte va nå större bekymmer. Honan låter definitivt ledsen sen hennes vän gick bort. Det enda som skulle kunna göra att de inte går ihop är personligheten men de får man testa och se hur de funkar tillsammans. Vill du testa med galler mellan så kan du göra det först, men de tenderar att skapa mer frustration för vissa individer än de gör nytta, finns för o nackdelar med allt. Du kan ta ut båda på promenad på gården i koppel också, då har du kontroll och kan sära på dom men helt ärligt så tror jag inte att de ska va nå bekymmer alls.

anonympajas
2019-03-13 07:26
#2

Skönt att höra!

anonympajas
2019-03-13 21:29
#3

Idag hämtade vi hem honom. Var visst bara 5 månader (😬😬😬) o inte så vänjd vid människor. Men även när han är rädd tar nyfikenheten över och han har börjat utforska rummet han bor i. Han vågar dock inte komma nära mig, men det är bara att träna! Han bor inne för tillfället så då kan jag lättare spendeta tid med honom. Honan fick ta en snabb titt på honom. Det känns bra, ingen av dem brydde sig så mycket. Han är nykastrerad men om ca en månad kan de få träffas utan galler emellan! Ser frsm emot det 😁

Upp till toppen
Annons: