Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 691 ggr
Juliastrom
3/4/19, 12:41 PM

Toaträna

Hämtade hem min lille kille igår, 4 månader gammal, jag ska börja toaträna honom men har ALDRIG gjort det förrut. Som jag förstått ska jag ha höhäcken ovanför toan och sedan lägga i varje plutt som jag hittar utanför direkt i toan, även kisset? Har inte ens haft honom i 24 timmar och har hittills bara hittat en plutt. Är det nått mer man ska tänka på? Om han kissar i halmen brevid toan, ska jag lägga ditt halmen då i toan eller gör jag honom förvirrad då?

Annons:
Juliastrom
3/4/19, 1:31 PM
#1

Jag har också spån i buren och i toalådan, kanske ska jag byta så det är toalätt i lådan och spån i buren?

Linnea0001
3/4/19, 10:22 PM
#2

Antingen lägger du i den i toan eller slänger den. Det är mycket lättare att lära de gå på toa ifall du har något annat underlag i toan än vad det är i resten av buren.

waijiu
3/10/19, 3:52 PM
#3

ha en toalett till katter och ställ den där den kissar/bajsar. Sedan så häller du bara i spån som den har kissat på

[Svea&Sabina]2
3/10/19, 5:35 PM
#4

Ha höhäcken ovanför toalådan och lägg allt kiss och bajs som ligger utanför i lådan flera gånger om dagen. Så har jag gjort på alla mina kaniner och alla har blivit mer rumsrena. Min hane blev rumsren efter kastrering, så nu gör han bara sina behov på lådan, vilket är superskönt! Innan kissade och bajsade han överallt och alltid i huset.

[Svea&Sabina]2
3/10/19, 5:36 PM
#5

Ha olika strön i lådan och buren. Jag har spån i hela burarna och halmpellets/stallpellets i lådorna.

Upp till toppen
Annons: