Annons:
Etikettallmänt
Läst 1090 ggr
AmandaEkegren
2/27/19, 9:15 AM

Kanin osocial i grupp?

Hej, Upplever ni att kaniner som bor tillsammans blir mer osociala mot människor än kaniner som bor själva?

Annons:
Maleficum
2/27/19, 10:09 AM
#1

Nej, om kaninen från början är väldigt människokär så fortsätter dem vara det även om de bor med andra kaniner (men de har en chans att få vara sociala och ha sällskap när man som människa inte kan).

Däremot så kan ju en nervös kanin som inte är speciellt förtjust i människosällskap fortsätta vara osocial mot människor eller så kan den till och med få lite mer mod om den bor med en kanin som gärna umgås med människor då den har en kompis som visar att det inte är så farligt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Kaninälskaren Maja
2/27/19, 11:13 AM
#2

Mina kaniner har definitivt blivit mer osociala mot människor efter att dem fått bo i grupp. Jag har fyra kaniner och var och en av dem har fått bo på mitt rum i början för att jag har velat bilda ett band med dem. Fast att allihopa var väldigt sociala och gosiga när de bodde ensamma ändrades detta så fort de började bo tillsammans. Visst kommer dem fortfarande fram och hälsar när jag går ut till dem i hagen men de vill inte mysa eller bli klappade.

[Svea&Sabina]2
2/27/19, 6:22 PM
#3

Det kan hända. Mina honor bor i en inhägnad och ena har blivit otamare, men hon är på väg tillbaka :)

Twix*
2/28/19, 9:55 AM
#4

Man kan bara göra en rättvis bedömning om man tillbringar lika mycket tid med kaninen innan som efter ihopsläpp med artfrände, umgås man mindre med kaninerna efter att de fått sällskap av varandra är det inte konstigt att det upplevs som skyggare :)

Dock har två av de mest skygga kaniner jag nånsin haft blivit jätte nyfikna och framåt efter de fått sällskap, tryggheten av att vara flera antar jag. I mående mätt finns det inget som slår en artfrände

Arcade-Foodie
2/28/19, 11:04 AM
#5

Tycker allt beror på hur mycket de gillar människor. Min yngsta hane var en jätteskygg kanin men har blivit modigare av att vara med en annan kanin och är nu först fram att klänga på en när man går ut och springer runt en. Så en kompis har hjälpt honom att bli en mycket tamare och tryggare individ.

Upp till toppen
Annons: