Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 842 ggr
CarinCarinlou
2/26/19, 2:02 PM

Utehage/bur

Halloj! 

Jag vill bygga en Hage till mina två kaniner på svärföräldrarnas land. Vad bör jag tänka på? Hellre billigt än snyggt men framförallt vill jag att det ska vara säkert nog att lämna kaninerna där en dag utan särskild uppsikt (om vi tex är iväg och badar, tror ni förstår?) Stor ska hagen vara också, så de får plats att springa och rota ordentligt!

Hur ska man tänka kring placering undrar jag givetvis också? Bra med skugga och inte allt för dragigt kan jag tänka mig. Kommer givetvis bygga en bodel också. :) Alla tips? mottages!

Bjuder på en bild på den ena av de två som kommer bo i hagen. 

Nisse

Annons:
[Svea&Sabina]2
2/26/19, 6:33 PM
#1

Om kaninerna inte hoppar eller klättrar över kompostgaller så kan du köpa det för ett billigt pris. 99kr för fyra galler. Jag hade 14 galler på min Hage i somras och det var ganska stort, annars hade jag köpt något nät från byggaffär som man sätter ned med stolpar om man vill ha riktigt stort. En rulle är väldigt billigt, ca 199kr

Arcade-Foodie
2/26/19, 7:02 PM
#2

Om din kanin är en grävare se till att ha nät på botten eller var beredd att fylla igen hållen med jämna mellanrum. Har själv åkt ner i gräsmattan av att gå över en tunnel xD Kompost galler är billigt, kan ju också köpa begnagnad hundgård från blocket känner några som har det som Hage. Se till att ha tak över hagen så att du har skygg mot rovfåglar i ditt område. Eller bygga upp en Hage av trä och nät.

Malin.s
2/26/19, 8:35 PM
#3

Var ändå försiktig med Kompostgaller om din kanin är liten. Min kanin hoppar inte över eller gräver ut sig ur Kompostgaller men kan få ut huvudet och kanske hela kroppen(har stoppat henne direkt när hon stack ut huvudet)

CarinCarinlou
2/26/19, 9:06 PM
#4

Tack för alla bra svar och tips?! Har själv tänkt kompostgaller och kanske med en bärande trästomme. Jag tror inte mina kaniner kan trycka igenom huvudet genom kompostgaller men ska kontrollera detta på något vis… Tak och golv är ett måste, de hoppar högt och gräver gärna båda två xD  Tror ni vilket nät som helst duger som skydd mot rovfåglar? Kan andra marklevande rovdjur attackera på dagen? 

Tack igen!

Upp till toppen
Annons: