Annons:
Etikettminneslunden
Läst 687 ggr
BellaOchSigge
2019-02-24 11:22

Vila i frid Sigge <3

Idag/igår somnade Sigge in. Han blev nästan 6 år så gissar att det var pga åldern. Hur överlever man sorgen? Fick sådan panik när jag såg att han låg helt stilla på undervåningen. Jag försökte väcka honom men han var helt stel och kall. Bella, hans kaninkompis låg helt stilla vid hans sida och håll honom sällskap. Har gråtit så mycket, det känns inte som att det har hänt på riktigt. Han åt och drack som han skulle och var pigg o glad runt 22 tiden igår, men idag var han helt borta liksom.

Annons:
Morötterna
2019-02-24 12:20
#1

Tänk på allt bra i hans liv, han somnade säkert lugnt, stilla och med sin allra bästa vän <3 han kunde inte fått ett bättre liv och slut <3

[Avenbok]
2019-02-24 16:24
#2

Jag beklagar, du får vara glad att han mådde bra ända in i det sista och att han inte dog ensam. Nu får du hålla Bella sällskap så hon inte känner sig ensam.

BellaOchSigge
2019-02-25 08:07
#3

Vet inte om jag ska skaffa en ny kaninkompis till Bella eller inte. Är rädd att de bara ska bråka och att jag måste ha massa kaniner i separata burar. Ska iaf vänta ett tag och se om hon verkar känna sig ensam eller inte.

Nea00
2019-02-25 08:44
#4

Det där hände min kanin för några veckor sedan. Min kanin var ca 9 år, han var gammal och det var helt enkelt hans tur att lämna oss då. 

Jag kom hem från skolan och skulle ta ut kaninerna i hagen från deras bur, då ser jag Hoppe ligga stilla på nedervåningen. Det känns som att hjärtat hoppar upp i halsen och jag får genast panik. Jag slänger in handen i buren och Hoppa är kall och alldeles stel. Jag lyfter upp honom och det var det obehagligaste jag kunde gjort, det var verkligen jätteobehagligt. Jag har förlorat tre kaniner i mitt liv, tre alldeles underbara kaniner. Det gör verkligen jätteont, me tiden går och det läker. Idag så tänker jag bara på alla fina minnen som vi fick tillsammans och hur bra kaninliv han hade hos mig. Jag kan såklart gråta floder än idag, men jag försöker att inte göra det. Jag förstår dig verkligen och det är hemskare än vad man tror att förlora en liten hårboll. <33

frer
2019-02-25 15:33
#5

Vila i frid, det är verkligen känsligt i början men om du skaffar en till kanin då kommer den trösta er båda.

Upp till toppen
Annons: