Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 725 ggr
Kaninälskaren Maja
2019-02-21 12:50

Vad är det för ras?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! 

I somras började en (vad vi trodde då) harunge uppehålla sig i vår trädgård. Den betedde sig väldigt konstigt, jag kunde gå nära utan att den sprang iväg och den åt gärna av morötter och annat som jag gav den. Då jag hade tre andra kaniner som var ute hela tiden var jag orolig för att den kanske var sjuk (med tanke på det konstiga beteendet) och i så fall kunde smitta dem andra. Så vi pratade med en jägare som fick se en film på den och han tyckte att den såg helt frisk ut. Då den verkade så oskygg var jag orolig för att den inte skulle överleva i det vilda. Så därför bestämde jag mig för att ta den till veterinären. Jag ville kolla hälsan och kön på den då jag vid det laget bestämt mig för att låta den bo hos mig. Veterinären konstaterade att HON var frisk och jag kunde därmed låta henne flytta in i mitt rum. 

Jag undrar om det är någon som vet Vilken ras? hon kan vara och vad som kan ha hänt med henne innan hon kom till oss?  För mig är hon ett stort mysterium framförallt med tanke på att hon är sååå himla tam! Hon är mycket mer social än dem andra kaninerna och jag verkligen ser i hennes ögon hur himla tacksam hon är för att jag tagit hand om henne. Jag känner verkligen ett speciellt band till henne som jag inte gjort med några av mina djur tidigare. 

Från början trodde vi att hon var en hare blandat med tamkanin (därav den orädda personligheten). Men efter att fått reda på att harar och kaniner inte kan para sig så har jag ingen aning längre. 

Så vad tror ni, vad är hon för ras och varför var hon så himla tam redan från början? Kan vara bra att veta att hon endast var några veckor när hon började uppehålla sig i trädgården vilket inte gör det möjligt att hon bott hos någon som sedan släppt ut henne. 

//Kaninälskaren Maja

Annons:
Travis D
2019-02-21 13:10
#1

Antagligen någon korsning. Kan ha rymt/ kommit bort och då hittat till er.

[EM_L]
2019-02-21 13:16
#2

Ser ut som en korsning.

Kaninälskaren Maja
2019-02-21 13:39
#3

#1 Ja, vi la ut henne på Facebook i hopp om att en eventuell ägare skulle höra av sig. Men ingen saknade henne, vilket jag tycker är konstigt…

Travis D
2019-02-21 13:41
#4

#3 ägaren kanske inte är med i gruppen du la ut i/ inte har fb/inte är vän m dig på fb / inte kände igen henne m.m Är hon inte chippad? Då borde man väl kunna kolla ägare?

Kaninälskaren Maja
2019-02-21 13:55
#5

#4 Nej det tror jag inte hon är. Som sagt, hon var bara en unge när vi hittade henne. Dessutom sprang hon runt i byn i flera veckor så hade det varit någon som verkligen var av med henne så hade hon hittats. Men det mest logiska är ju om hon haft ett hem innan, med tanke på att hon är så tam 💖 Kanske någon som släppt ut henne med vilje 😔 Vill bara så gärna veta var hon kommer ifrån!

Linnea777
2019-02-24 14:18
#6

Har också en kanin som bara blev utsläppt av sin förra ägare. Vill också veta var hon kommer ifrån men det är nog helt omöjligt att ta reda på tyvärr.

Annons:
Upp till toppen
Annons: