Annons:
Etikettallmänt
Läst 580 ggr
Linnea777
2019-02-17 22:44

Hanar tillsammans?

Jag är fullt medveten om att man inte ska ha hanar tillsammans och skulle själv aldrig sätta ihop två hanar. Men undrar om det är någon som haft två (eller flera hanar tillsammans) där det har gått bra?? Sålde två hanar till en familj där de bor tillsammans och det går jättebra. Förstår igentligen inte varför det är så svårt att få hanar att gå tillsammans, då många hanar som är kastrerade är mycket lugnare och snällare en några bitchiga honor haha.

Annons:
Linnea0001
2019-02-18 08:12
#1

Vet en person som har de. Det skulle varit en hona och en hane men visade sig senare att vara två hanar men de går bra ihop

-Aida-
2019-02-18 08:28
#2

En uppfödare i närheten av mig har hanar som går tillsammans, dom är 4 stycken i en inhägnad ute. De brukar gruffa när man ger dom mat, jag brukade strö ut de över marken så de inte bråkade om skålarna, de är avels hanar så de är inte kastrerade. Visst att de kan vara svårt att få hanar att gå tillsammans men har man fler av allt så alla får varsitt och tillräcklig yta så går det.

Det är lite tabu för oss att ha hanar tillsammans medan i andra länder har man de ofta.

Arcade-Foodie
2019-02-18 08:59
#3

Har också hört folk som har hanar tillsammans, men då har det varit i en större inhängnad och inte i en liten bur. Men har också sätt folk som har kastrerade hanar tillsammans.

Upp till toppen
Annons: