Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1438 ggr
Yatzy99
2019-02-16 17:29

Fodervärd sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Då matte ska flytta utomlands i ett år söker vi nu någon som kan erbjuda oss ett kärleksfullt hem under tiden. Vi heter Boris och Polly och är två okomplicerade individer som förgyller vardagen med det där lilla extra!

Boris är en kastrerad hane på 2 år. En försiktig men riktigt bekväm liten herre. Ligger gärna och sover hela dagarna och älskar när du slår dig ner jämte honom och erbjuder lite gos och klappar. Mellan varven tar han gärna ett par racerrundor i huset eller följer efter dig för att se vad som händer. Då han inte fick den bästa starten i livet är han väldigt rädd för att lyftas, därav görs det endast vid kloklippning.

Polly är vårt nyaste tillskott. En kastrerad hermelinhona på 6 månader som är full med energi. Älskar att utforska och vara med. Kan sitta länge och tvätta en och ligger gärna och gosar i famnen. Går att lyfta och klippa klor på utan problem.

Båda bor idag frigående inomhus med en HOL från Ikea som hus där både hö och toa finns. Då kaniner inte är burdjur vill jag att du ska kunna erbjuda något liknande. De är friska, rumsrena och kräver ingen pälsvård. Med andra ord mycket enkla att ha att göra med. Om så önskas kan alla tillbehör inklusive hus fås med.

Tiden det gäller är inte helt spikad än, men det kommer gälla en 13 månaders period med start juni/juli 2019. Vill att du är över 16 år och om du ej är myndig vill jag även ha kontakt med målsman. Du som fodervärd kommer stå för vardagliga kostnader som mat etc. och även eventuella veterinärbesök. Jag som ägare står för vaccinering och försäkring. Vi pratar såklart vidare, skriver kontrakt och ser till att det passar oss båda så bra som möjligt!

Vi finns i Halmstad. Transport är absolut inget problem om rätt fodervärd dyker upp.

Låter vi som kaninerna för dig? Tveka inte att höra av dig!

milli@blomq.com

Annons:
vallhund
2019-02-16 17:35
#1

Menar du att andra skall betala för att ta hand om dina djur?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Yatzy99
2019-02-16 18:29
#2

Hej! Förstår inte riktigt hur du menar? Jag söker en fodervärd, någon som kanske vill prova på hur det är att ha kaniner eller helt enkelt någon som kan erbjuda ett kärleksfullt hem under given tid. Precis som med häst och hund så innebär fodervärd oftast att du har djuret som ditt eget och därmed betalar mat och andra nödvändigheter. Att ha djur kostar och detta är pengar som går direkt till djuren. Jag tjänar inget på det.

Morötterna
2019-02-16 19:33
#3

#2 tror #1 menar att andra ska betala för att dina djur får vård. Om jag skulle va fodervärd åt ngt djur skulle jag vilja att ägaren betalar allt som har med vet att göra. Tycker att ägaren ska betala dem dyrare sakerna såsom vetertinär och försäkring. Och att den som är fodervärd betalar grund/dagliga sakerna ex. Mat, bottenströ och leksaker.

Yatzy99
2019-02-16 20:03
#4

#3 Ja där kan jag förstå att man tänker olika. Enligt mig beror det dock på orsaken bakom veterinärbesöket. Ta ett scenario där djuret äter något olämpligt. Där tycker jag ansvaret faller på fodervärden och därav även veterinärkostnaden. Skulle det däremot visa sig vara ett medfött fel eller liknande, får man kanske tänka om. Min tanke för att förhindra det här är att djuren veterinärbesiktas innan och att jag därmed får intyg på och kan försäkra fodervärden om att jag lämnar över två friska djur. Sen är jag som sagt öppen med att jag söker en fodervärd som är beredd på att stå för veterinärkostnader, och jag hoppas en god kommunikation och ett välskrivet kontrakt kan förhindra missförstånd kring det här. (Sen skulle jag vilja påstå att det är vanligast att fodervärden står för veterinärkostnader, men det kanske vi också delar uppfattning om.)

vallhund
2019-02-17 11:44
#5

Finns pensionat för kaniner.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Morötterna
2019-02-17 11:53
#6

#5 tror inte TS vill betala för typ 1 år, men annars är det en bra sak :)

Annons:
vallhund
2019-02-17 12:27
#7

Fodervärd för hund betyder att man får valpen som sin egen men att ägaren har rätt att ta x antal kullar o efter det övergår hunden i fodervärdens ägo. Finns speciella rutiner o blanketter för detta.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Morötterna
2019-02-17 17:03
#8

#7 inte samma med kanin.

Yatzy99
2019-03-02 16:09
#9

Putt

[xx-juvelen-xx]
2019-03-03 01:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#10

Om man är 15 år i Juni, har 3 egna kaniner, kaninerna jag äger har aldrig haft problem med vikt, tänder, ögon eller övriga sjukdomar, dom är 2 år och 1,5 år. Brukar få springa fritt 1-3 h per dag beroende på hur länge jag spenderar tiden i rummet, mina 3 kaniner är alla tamma och man får klappa dom alla utan att dom smiter, jag har även tränat ena kaninenn att bli buren hon gick inte från början det tog typ 1-2 månader eftersom jag försökte träna på det lite varje dag, nu idag gåre hur bra som helst att hålla henne och alla 3 i famnen utan att någon hoppar, Jag har 1 hermelin kanin värkligen världens kärleksfullaste, hon följer efter mig, lätt lärd, lärde sig att hoppa på 2 försöket, (alltså inte inlärd ett komando ennu men hon hoppar när jag lockar på henne och henne beröm är att jag stryker henne alltså inte godis) Har även 2 dvärgvädurar, inte lika kärleksfulla men dom är nyfikna, aktiva och kan några trix som jag lärde dom Oxå ganska så fort, Jag skulle säga att jag är själv duktig och tycker det är roligt att sitta träna trix med kaniner och. Har motivationen och tålamodet i mig. Mina kaniner har (alltid )tillgång till hö & vatten Samt 1 halv dl pellets varje dag Tar höet slut, får dom lite extra pellets o nå salads blad för att få i sig lite näring. Jag har en bur som står tom just nu.. O jag har letat som en tok efter en hermelin kanin kompis till min hermelin kanin, vart köpte du din hermelin kanin? Är hon till salu med tanke på att du ska utomlands i 1 år, o då känns det som att kanin inte kan vara anpassad till ditt hushåll, då kaniner kan vara svårt o hitta sådana foder platser till o behöver/kräver mycket tålamod. Låter jag som en nog mogen köpare? Mvh / Julia

Morötterna
2019-03-03 08:38
#11

#10 I #0 står det över 16, det är 2 kaniner inte 1. Iaf hittar jag inte att dem är hermeliner. Det står ju att dem söker fodervärd inte permanent hem, men förstår hur du menar. Jag tycker att du låter mogen :) Om jag var TS så skulle jag låtit dig va fodervärd om du kunde ha dem lösgående hela tiden när du var hemma :) lycka till

[xx-juvelen-xx]
2019-03-03 15:14
#12

10: okej, vart köpte du din hermelin kanin? Letar ju som sagt efter en kompis till min hermelin.

Yatzy99
2019-03-24 22:23
#13

Putt

Annons:
Upp till toppen
Annons: