Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 741 ggr
Trashdoll
2/10/19, 9:20 AM

Ta in utekanin

Hallå där ute! Jag och min sambo vart med kanin lite oväntat, visst vi hade planerat för det men inte just mitt i vintern. Bamse, utekanin, kastrerad hane på 4 år skulle avlivas kom till oss i december. Han fick bo hos sambons mamma, på hennes inglasade balkong medan vi stökade i flytt. Dock så hade han fri tillgång att gå in i vardagsrummet när han så önskade och han började hänga mer å mer i vardagsrummet. Sagt och gjort så var vi i februari och de va dags för killen att komma hem. Ute trmpuraturen låg på mellan +1 till +3 och gjort det i några dagar, detta plus att han bodde på den inglasade balkongen som ökade tempen med ytterligare +3 grader. Men nojjig som man är har jag letat på hur man tar in en utekanin. Vi har fryst flaskor och lagt inlindat i handduk (så vi undviker frysskador) i hans bur så han kan lägga sig mot dessa när han vill. Har till och med försökt lägga flaskor vid hans nya gömställen men då går han bara därifrån. Placerat hans boplats vid uteplatsdörren där det är som kallast. Han är pigg, skuttar runt och kollar och tvättar sig. Och vaknade lika pigg efter en natt inne. Men jag är ändå orolig för honom då nosen går på högvarv, jag tror han har förhöjd puls och kan tycka att hans öron är varma då jag jämför med den andra kaninens öron (hon har bott inne hela tiden) Några tips/förslag? Killen Heter Bamse och är en vädur. Och inomhus damen är hermelin och Heter Lizzie. Mvh Nojiga pälsbolls mamman

Annons:
Villekaninen
2/10/19, 11:02 AM
#1

Sätt en fläkt nära buren, den ger en naturlig blåst istället för en iskall kyla 🙂

[Svea&Sabina]2
2/10/19, 11:37 AM
#2

När min utekanin bodde inne efter kastreringen hade jag öppet fönster några timmar om dagen och fläkten på natten. Jag led inte utan jag tyckte det var skönt med kylan haha 😁 Han var väldigt varm och därför behövde jag kyla ned rummet

Upp till toppen
Annons: