Annons:
Etikettallmänt
Läst 1088 ggr
evelinabelle
2019-02-09 20:55

Kaninsäkra rummet , tips?

Ni som låter era kaniner springa fritt i rummet/huset, hur kaninsäkrar ni det? (sladdar, lister, möbler, säng, etc)  

Ska köpa kanin nu till våren och kommer ha en Hage istället för en liten bur & kommer ha luckan öppen så att den kan hoppa ut i mitt rum när jag är hemma, så därför kommer jag behöva kaninsäkra mitt rum. 

Har ganska många sladdar som måste säkras på något sätt & typ dator och mobilladdare kan ju inte lösas med tex ett galler då jag alltid sitter med datorn & mobilen i sängen - därför då även laddar dom där.  

Sen finns det ju även typ golvlister och trämöbler som de säkert skulle tycka om att gnaga på. 

Några tips?? - Hur har ni det?

Annons:
[Svea&Sabina]2
2019-02-09 21:16
#1

Min förra kanin var frigående innekanin i hela huset och han gnagde inte på sladdar eller lister, bara ett par gånger. Vi kaninsäkrade ingenting i huset eftersom han var så duktig. Men du kan köpa sladdskydd (ikea) och sätta galler där han inte får gnaga.

Villekaninen
2019-02-09 21:57
#2

Du kan köpa sladdskyddpå ikea, skulle kaninen börja gnaga på lister kan du köpa hem lite Bite off! Tror jag det heter. Jag har en förlängnings sladd där jag satt alla mina sladdar det blir enklast så, sen har jag lagt ner den i i en plastlåda men lock skurit ut hål i sidorna där man drar igenom alla sladdar och sen har man sladdskydd på funkar perfa! Kaninen tycker även om att sitta på den som ett utkikstorn 😊 Viktigt med sladdskydd på alla sladdar och om du har några sladdstationer använd tipset jag skrev förut 🙂

AmandaEkegren
2019-02-10 08:54
#3

Man kan även köpa stopngrow på apoteket, som är ett medel man målar so nagellack för att få barn att sluta bita på naglarna. Man kan inte ha det på hela rummet, men på utsatta ställen. Det är inte farligt, men smakar vidrigt. Min kanin gnagde på sladdar så jag målade alla sladdar med detta. Hon tog ett litet smakprov, och sedan rörde hon dem aldrig mer.

AmandaEkegren
2019-02-10 08:56
#4

Ett annat tips? för sängen kan vara att dra en skarvdosa upp till sängen. Då är det bara en sladd du behöver säkra, eftersom de andra sladdarna (laddare etc) kommer vara i din säng och inte på golvet.

evelinabelle
2019-02-10 13:17
#5

Tack så jättemycket för era tips?

Kommer defenitivt testa alla förslag om nödvändigt (:

Upp till toppen
Annons: