Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 922 ggr
Idahamstern
1/31/19, 8:03 PM

Wiernetecknad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en svart dvärgvädur som är 25% lejonhuvad. (Lejonpälsen är lite mer åt det grå hållet) hon har en vit nos och en liten vit bläs i pannan. Men hon har bruna ögon. Jag har hittat en färg som heter wiernetecknad, men det verkar som att dem ska ha blå ögon då. Kan en kanin vara wiernetecknad om den har bruna ögon? Om dem inte kan vara det Vilken färg? tror ni då att hon har?

Annons:
Arcade-Foodie
1/31/19, 8:33 PM
#1

Din kanin är weinertecknad har två kaniner som är det. De behöver inte ha blå ögon, en av mina har bruna ögon med lite blå medan den andra har mörk bruna ögon ( nästan svart) och ett öga är halva blått. Weinerteckning berättar vad för anlag som finns i vilket är vit med blå ögon.

thistletoe
1/31/19, 8:35 PM
#2

Färgen hon har heter svart, det vita är teckningen som kallas just wienertecknad. Wienertecknade kaniner kan ha både blå och bruna ögon. Din kanin är alltså svart wienertecknad.

thistletoe
1/31/19, 8:37 PM
#3

Och just som #1 säger, enkelt anlag för winereteckning ger en grundfärg med vit teckning, dubbelt anlag ger vit blåögda kaniner.

Idahamstern
1/31/19, 9:12 PM
#4

Tack så mycket för svaren!:)

Katti
1/31/19, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Anledningen till att hon är grå där pälsen är längre är att färgen tunnas ut där. Det inns liksom bara en viss mängd pigment i varje hårstrå!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Idahamstern
2/2/19, 8:53 AM
#6

#5 tack!:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: