Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 747 ggr
godishanna
2019-01-27 12:30

Kaninen inlagd på djursjukhuset :(

Min ena lille kanin började bajsa märkliga pluttar, små och hårda och verkade inte lika matglad som vanligt. Idag såg han även hängig ut så vi åkte in med honom. Det enda vet kunde se var lite bleka slemhinnor (fick mig att tänka på att katten hade exakt samma symptom när han drabbades av en mykoplasmainfektion för ett år sen). Kan kaniner få sånt? I alla fall ville de ta blodprov samt röntga magen. Jag är måttligt hoppfull tyvärr 😢

Annons:
Morötterna
2019-01-27 13:59
#1

Lycka till! <3

Twix*
2019-01-27 19:05
#2

Min kanin hade någon sorts infektion som satt sig på luftvägarna, veterinären sa myko men i efterhand tror jag mer att det var pasteruella som är vanligare på kaniner. 

Håller tummar att det bara är ett simpelt magstopp/gaser som ställt till det för din kanin och att det löser sig!

godishanna
2019-01-27 21:28
#3

Tyvärr visade röntgen på vätska i buken. Mkt dålig prognos sa vet även om vi skulle fortsätta att utreda orsaken. Vi valde att låta honom somna in 😢 De lyckades inte ta blodprov heller troligen pga anemi så vi kommer aldrig få veta vad det var. 😭❤️

Morötterna
2019-01-27 21:40
#4

#3 beklagar, vet hur det känns. Det är ett såå sjukt moget val, du valde honom framför dig själv!❤️ Det är så det ska va. Varje dag lämnar någon vårt liv och går vidare till en underbar vacker värld där man inte behöver lida, känna smärta eller tänka på något, idag var det hans tur❤️

godishanna
2019-01-28 20:31
#5

Tack ❤️ Ja det känns tungt men vi börjar landa lite nu. Jag och barnen tog ledigt från skola och jobb och stannade hemma för att mysa med vår andra kanin. Som hon var överallt i huset… tror hon letade… ❤️😢 Märkligt hur man kan fästa sig så vid ett litet djur på så kort tid. Hade bara haft honom några månader men han var verkligen speciell ❤️

Morötterna
2019-01-28 21:34
#6

#5 har förlorat för många djur i min närhet…. när jag kom till pappa och kaninerna smitit.. mamma som kommit till skolan 2 gånger och hämtat mig för mormor och morfars katter gått vidare, totalt 5 stycken på mindre en 1 år (4 av dem va bara 1 vecka gammla).. och när jag var 5 och mina katter dog… sjukt mycket mer men dessa har vart dem allra jobbigaste i mitt liv. För alla hade så mycket mer i livet. Det landar och man vänjer sig men man glömmer aldrig.. det är så livet är.

Annons:
Oklartliv123
2019-01-29 20:15
#7

Gud så hemskt… Min förra hona vandrade vidare 2018. Det var otroligt hemskt.. Satt där med henne i famnen, hon kände nog på sig att det var dags att somna för hon var så lugn.. Kommer ihåg hur hennes kropp blev helt slapp och hon var borta. Usch vad hemskt det var. Ett år senare och jag storbölar direkt när jag tänker på det..

Upp till toppen
Annons: