Annons:
Etikettallmänt
Läst 850 ggr
[Svea&Sabina]2
1/24/19, 10:24 AM

Tak på hage

Hej! Jag har tre utekaniner och en av dem rymmer från hagen och hoppar/klättrar över kompostgallret. Just nu har jag en Hage med kompostgaller som tak så att han inte ska rymma, men jag behöver de kompostgallren för att bygga en till Hage och det är fult när jag måste ha brädor på hagen för att hålla upp kompostgallren. Jag kan inte komma in i hagen lätt när jag ska städa eller hämta kaninerna, eftersom jag måste krypa i djup snö. Så jag kan inte heller skotta i hagen. Jag vill ha ett tak som är lätt att ta bort. Jag undrar om jag kan ha bärnät med stora maskor som tak, eller kan han ta loss det? Jag vet inte heller hur jag ska fästa bärnätet. Ska jag sätta fast med klädnypor? Jag vill helst sätta fast bärnätet med buntband, men jag vet inte om det funkar.

Annons:
Morötterna
1/24/19, 10:50 AM
#1

Vad spelar det för roll om det inte ser så snyggt ut me kompostgaller och brädor? Kompostgaller är ju enkelt att lyfta bort? Annars borde bärnät gå bra :)

[Svea&Sabina]2
1/24/19, 10:55 AM
#2

#1 Jag bryr mig inte om hur det ser ut, utan det är familjemedlemmar som gör. Hagen sitter fast i marken med tältpinnar och det är minusgrader så jag kan inte flytta på hagen när jag ska städa. Och jag vill ha ett tak som går att ta bort när jag ska hämta kaninerna så jag inte behöver krypa i den långa hagen för att hämta dem. + att jag behöver gallren som är på taket för att bygga en till Hage så kaninerna inte behöver turas om.

Anonymamej
1/24/19, 12:14 PM
#3

För några år sen när jag hade en ute kanin som var rymnings benägen och rymde så fort hon fick chansen, byggde vi en Hage med kompost galler, sätte fast den med nån typ av pinne. Sen hade vi halva med pressening, o andra halvan kompost galler som vi hade ditt med tvättnypor. Så vi kunde öppna den delen lätt. Vi skotta även då lite gran. Annars vet jag inte. Kan du göra en Hage som du bygger ihop när du ska ha ut dom

[Svea&Sabina]2
1/24/19, 12:25 PM
#4

#3 Det lättaste hade nog varit bärnät över så man lätt kan ta bort, men jag är rädd att han ska slita sönder det och rymma

Villekaninen
1/24/19, 4:23 PM
#5

Till min Hage har jag pressening över halva sen har jag kompost galler som sitter fast i presseningen och då knäpper jag fast takgallerna i hagen med clips. Så då bara knäpper man upp dom för att öppna och stänga 🙂

Upp till toppen
Annons: