Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 455 ggr
Linnea0001
1/19/19, 9:15 AM

Dräktig 35

Exakt idag har det gått 35 dagar. Jag har känt ungar sparka på henne men hon är inte jätterund. Hon har heller inte byggt något hus men är väldigt väldigt trött. Jag antar att hon får det idag innan 12 på natten för då är hon ju inne på dag 36 eller är det inte så exakt? Jag har läst på är hur vet man när förlossningen närmar sig? Hur vet Jg liksom att inatt föder hon? Eller finns det inget tecken på det?

Annons:
Linnea0001
1/19/19, 12:24 PM
#1

Nu tjuter hon ifall jag klappar på henne

Villekaninen
1/19/19, 1:01 PM
#2

Antingen har du känt fel så att hon är skendräktighet eller så är hon dräktig. Kaniner som går så länge brukar oftast bara få 1 unge det kan vara därför hon inte är så tjock

Linnea0001
1/19/19, 1:21 PM
#3

Nej skulle inte tro att hon är skendräktig? för det brukar gå över efter 2 veckor. Känt flera gånger hur det väder eller sparkar. Kan också se det på henne. Jo det har jag läst men finns det några tydliga tecken på att det är dags att föda? Antagligen kommer det idag men har läst vissa som gått en dag längre. Och sedan är det ju roligt att veta

cissi_1993
1/20/19, 12:56 AM
#4

hur har det gott? 

har hon inte fått skulle jag inte  klappa henne är hon dräktig behöver hon lugn och ro för att att föda men självklart under uppsyn så du kanske ska backa lite och hålla henne under uppsikt men inte vara och peta i buren. ring också en veterinär dom bör kunna hjälpa dig för något är det ju om hon tjuter.

Upp till toppen
Annons: