Annons:
Etikettminneslunden
Läst 725 ggr
Nea00
2019-01-18 07:18

(X) Död kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår dog en av mina tre kaniner, den äldsta. Han var ca 9 år. Igår när jag skulle morgonfodra så kom han inte ner till nedervåningen av uteburen (jag morgonfodrar på nedervåningen), så jag kollade på övervåningen och där satt han ovh gömde sig i deras lilla hus. Jag la in lite pellets där till honom men han åt nog inte upp det. Jag trodde inte det var något fel, då mina andra kaniner har gjort såhär ibland och då var det bara det att dem inte var hungriga. Efter skolan gick jag till deras bur för att ta ut dem i hagen, då ser jag Hoppe ligga livlös på nedervåningen. Han ligger på sidan, jag kippar efter andan och börjar gråta. Min kropp darrar och jag får panik. Jag öppnar snabbt dörren till buren och känner på honom, ett obehag spreds sig i hela min kropp. ”Nej, det här kan inte vara Hoppe!”. Han var kall, hård och stel. När jag bar upp honom var han helt stel och låg fortfarande i den position som när han låg ner. Vad kan ha hänt? Han var som sagt gammal, och det var en kall natt då. Kaninernas immunförsvar blir väl sämre när dem blir gamla? Finaste Hoppe, han kommer alltid att skutta runt i våra hjärtan <3

Annons:
-Aida-
2019-01-18 09:14
#1

Ibland är det bara dags att gå, 9 år är gammalt och det var bara hans tur. Vila i frid lilla Hoppe. 🌺

Morötterna
2019-01-18 09:33
#2

Som #1 han kände nog att det var dags. Tänk på hur bra han haft hos dig, om ni gjort framsteg och hur mycket du älskade honom och han älskade dig! <3 Vila i frid, varje dag lämnar någon denna värld och tas till en annan. Nu var det din tur❤️

Leucanthemum
2019-01-18 09:56
#3

Eftersom att han inte kom ner och satt och tryckte i boet kan det ha varit magen som krånglade och det kan gå fort till de dör. Men som de andra har skrivit är 9 gammalt på en kanin så det kan också ha varit att han helt enkelt känt på sig att det var dags och därför tappat aptiten

[Avenbok]
2019-01-18 13:52
#4

Jag beklagar, det är hemskt när dom dör. Det kan ha varit hjärtat som lade av, då han var så gammal. Var glad för alla fina år ni hade.

Nea00
2019-01-18 17:34
#5

Tack för era svar <3…. Vi fick inte ens 4 månader tills han gick bort. Vi fick honom av en granne som hade tröttnat och inte behandlade dem så bra. Känner så mycket skuldkänslor och jag visste inte innan jag förlorat en kanin att en sån liten sak som en kanin, kunde betyda så mycket för mig. Finaste lilla Hoppe ;( <3

Calcifer
2019-01-18 23:41
#6

Med tanke på hans höga ålder och att han inte verkar ha lidit innan, så tycker jag inte du ska fundera för mycket på vad som kan ha hänt. Utan obduktion kommer du inte få några kristallklara svar, men det tror jag inte är viktigt heller. Han hade ett bra liv hos dig och var högt älskad, det är vad du ska fokusera på. Alla fina minnen du har med honom och så. 

Beklagar förlusten. 🌺


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: