Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 456 ggr
Anonymamej
2019-01-17 10:16

Finns inga veterinärer som tar emot kanin??

Jag har nu kollat under en veckas tid efter vetrinär som kastrerar kanin, jag hittar ingen! Hitta en som tar 1,400, men mamma vill att vi ska vänta o se ifall nån tar billigare. Varför vi vill kastrera är för han kissar överallt och vi kan inte boka tvättstugan varje dag och då måste Hasse ha kvar sina kissiga underlag han har. (Har lakan/handdukar osv som golvunderlag för han inte ska halka). Men kollar jag ”vetrinär Norrtälje” finns det inga. Ingen kastrerar eller ens tar emot. Vi har jätte många veterinärer men ingen som tar emot kaniner tydligen. Eller va gör jag för? Vet ni någon vetrinär? Vi åker max 30-40min för vetrinär.

Annons:
Namiko
2019-01-17 11:12
#1

Vill ni inte åka längre så får ni helt enkelt betala det veterinären vill ha. Ni kommer inte komma undan med många hundralappar billigare om ni åker till nån annan veterinär ändå. 

Det är en hel del som skiljer sig åt mellan kanin och tex hund och katt när man opererar så jag tycker att det är bra att icke kaninkunniga veterinärer inte utför ingrepp dom inte känner sig säkra på eftersom det skulle öka risken att något går fel.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Ljungåsen
2019-01-17 11:34
#2

Bästa kliniken med kaninkompetens i din närhet är Mälarens smådjursklinik. Dit skulle jag vända mig om det var min kanin. http://www.malarensmadjur.se/Priser.htm

Lussan20
2019-01-17 11:36
#3

Man får betala för operationer, men har ni den försäkrad kanske ni får tillbaka lite. Be att få det som födelsedagsprecent tex, bäst för din kanin. Kanske måste man se så det inte är något annat också. Ring runt de närmaste klinikerna , kanske gör någon där ingreppet fast de inte annonserar om det. Har man djur kommer oförutsatta kostnader…Mvh/WL🌺

Morötterna
2019-01-17 11:55
#4

#3 går kastration på försäkring? Förstår att det kan skilja men på alla jag läst å ingår det inte men kke missat det.

Lussan20
2019-01-17 13:01
#5

Nej, det gör det nog inte när jag tänker efter, bara om det är sjukdom bakom. Mvh/WL🌺

AmandaEkegren
2019-01-17 13:21
#6

Var i Sverige bor du? Det är värt att betala för att någon som kan kanin gör ingreppet. Risken för komplikationer minskar :)

Annons:
Anonymamej
2019-01-17 13:53
#7

Asså skrev kanske lite tokigt, klart vi kan betala även om det kostar 1,400. Men ifall det finns någon som har billigare men kanske är bra. Dyraste behöver ju inte va bäst. Sen undrade jag ju oxå om nån annan hade tips?, så priset spelar ju ingen roll.

Ljungåsen
2019-01-17 14:38
#8

#7 Mälarens smådjursklinik tar 990 kr för kastrering av hankanin. Dessutom är de bland de bästa i Sverige på exotiska djur som kaniner.

Upp till toppen
Annons: