Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 404 ggr
Sandiy
1/16/19, 11:12 AM

Slutat kissa i lådan

För några månader sedan så bytte jag bur till min okastrerade dvv hane. Han fick en mycket större bur nu. I förra buren så va han HELT rumsren, gick bara på sin låda. Nu har han börjat kissa o bajsa i sitt hus… han kan använda lådan ibland men bara för att bajsa. Problemet är att huset är inbyggt i buren o är svårt för mig att göra rent så ofta. Nu är ja även gravid o har problem med fogarna vilket gör de jobbigt då man måste sitta på huk i buren för att göra rent i huset.. Varför vägrar han lådan nu helt plötsligt bara för att vi bytte bur?! Hur ska jag få han att använda lådan igen? I värsta fall får han nog byta tillbaka till den gamla buren då den är mer lättstädad…

Annons:
AmandaEkegren
1/16/19, 8:19 PM
#1

Kan du flytta huset? Ställa lådan där?

Sandiy
1/16/19, 9:37 PM
#2

#1 som det står i texten så är huset inbyggt i buren. Så de går inte o flytta på den tyvärr..

cissi_1993
1/19/19, 3:43 AM
#3

hur gammal är kaninen? jag har upplevt att vid tonåren kan man få börja om med toaträningen men att det brukar gå till sig när den perioden är över. men när mina hamnar där brukar jag fylla buren med de strö jag ska ha i toan för att sedan när dom vant sig ta bort det överallt förutom i toan. Detta har fungerat mycket bra för mig men jag har också kunnat ställa toan där dom har kissat mest. 

hur går det om du gör som när dom är små och flyttar kisset och bajset till toalådan börjar den då gå på toa?

Upp till toppen
Annons: